Installatie probleem met Java 7 update 9 en java(TM)6 update

Status
Niet open voor verdere reacties.

yellowpoint

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
Hallo,

vanmorgen wilde ik mijn java updaten met Java7 update 9 en Java(TM) update 6/17na een melding van Firefox.
Toen ik deze had gedownload kon ik deze niet installeren omdat de download aangaf dat ik een 64 bits systeem heb maar dat deze momenteel 32 bits actief is.
Gevolg is dat ik zowel 32 alswel 64 bits heb moeten installeren.
Mijn vraag is of het klopt dat deze melding kan komen en hoe en waar ik mijn systeem dus op 64 bits instellen en tot slot of het nodig is om 2 java apps te hebben draaien?

graag zie ik jullie antwoord tegemoet.

Alvast bedankt

Groet

Paul

Mijn ervaring is dat je het beste alles van Java kunt verwijderen en dan van 0 af aan alles weer installeren, bijvoorbeeld via "Welke Java-versie heb ik?"

ik heb even de test gedaan en het blijkt dat de 32 versie is geinstalleerd, up to date is en werkt.
Wanneer ik bij systeem kijk staat er bij type systeem: 64bitsbesturingssysteem
Wat ik nu niet snap en wat de volgende vraag oproept is of mijn 64 bitssysteem uit zichzelf over kan gaan op 32?
En vervolgens, hoe zet ik dit weer terug?
wederom zie ik graag reacties tegemoet.

Paul

Op een 64-bitssysteem werken talloze 32-bitstoepassingen, dus dat zegt niets. Alleen andersom kan niet.

ok

maar klopt het dat dus een 64 bitssysteem met een 32bits javaprogramma werkt?
Wat ik mij afvraag of mijn pc nu in een 32 bits modus staat? Wat ik tot nu toe heb gelezen zou dit dus niet moeten kunnen. Mijn windows 7 is ook 64bits.
Andere vraag is dan waarom krijg ik java 64bits niet geninstalleerd en wel de 32 bits. Het is een schone windows installatie geweest. Er staat nauwelijks wat op.
De java app is er net voor het eerst op geinstalleerd.
Ik snap het niet.

Paul

Zoals ik al probeerde te zeggen heb ik zelf een soortgelijke verwarring meegemaakt, eigenlijk gebeurt dit elke keer als er iets met Java is. Ik had ook een 64-bitsversie geïnstalleerd omdat Windows 7 Home Premium 64-bits is. (Dat verandert ook niet). Hoe het precies zit en wat ik nu precies voor Javadingen op de computer heb weet ik niet. (Wèl de laatste versie!). Het lukte pas na verwijdering van alle Java elementen en toen opnieuw Java installeren.

Zojuist zie ik dat in het Configuratiescherm bij mij staat: Java (32 bits).

Ok
Snappen doe ik het niet maar het werkt wel.
Ik laat het maar zo.
bedankt

Paul

Precies, Paul, ik snap het ook niet, maar het werkt wel. Misschien zullen wij het ooit snappen in de toekomst.

Even gelezen en blijkt dat wd7 aut word geleverd met 32bits ie.
Bij 64 bits ie, zelf te kiezen, kunnen pagina's laden problemen geven.

Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan