installatie probleem met win xp prof

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
ProbeerWin Xp prof te installeren
CD-Rom en Schijf master1 en master2.
ATA schijven.
De bijlage is een foto'tje van het scherm van de pc, waarop de schijf te zien is en de mededeling dat er geen schijf is.
Wanneer i k dan ga formateren gaat alles goed tot na deze mededeling:"Een ogenblik geduld. Windows initialiseert uw windows xp mappen."
Na deze mededeling gaat het scherm op zwart en komt na enige tijd de foutmelding:
"Schijfleesfout. Druk CTRL+ALT+DEL om opnieuw te starten."

IMG_0711.JPG

Wie helpt
. Heb ook een andere schijf geprobeerd. Zelfde resultaat.

grts.,

henk sr

Laatst bewerkt:
Je zegt master1 en master2, je hebt toch niet toevallig 2 ata schijven op 1 kabel zitten die allebei als Master zijn gejumperd ? Dat werkt namelijk niet.

Nee Mark. Er zit een schijf aan een kanbel als master gejumperred en een CD/DVD-rom aan de andere kabel als master.

xp win prof lukt niet.

Hallo.

Is dit toevallig een s ata schijf.
Zo jan dan moet je eerst de drivers hier voor laden aan het begin van de instatallatie, anders ziet de pc de schijf niet.
Hoe je dat doet moet een ander maar uitleggen want dat weet ik niet zo goed omdat ik geen s ata schijven heb.

Groeten Cees.
:thumb::thumb:

Nee dus. Gewoon ATA

Hij ziet gewoon de schijf niet denk ik.

Laatst bewerkt:
Partitie's al een keer verwijdert en opnieuw aangemaakt?

Je kunt even een tooltje downloaden op de site van de fabrikant van je Harddisk en partitioneer en formateer hem daar eens mee.

Heb van seagate een dos programmaatje opgehaald en daarmede test gedaan. Test geslaagd.Dus weer in de pc gestopt en opgestart. Foutmelding:"a disk read error occurred.Press CTRL+ALT+DEL. to restart.

grts.,

henk sr

PS

Schijf is wel leesbaar wanneer ik hem aan usb poort van laptop hang.(met USB to IDE kabel)

Laatst bewerkt:
Je hebt hem niet op neiuw gepartitioneerd en geformateerd probeer dat eens met een program avn de fabrikant

Probleem eidelijk opgelost. Had al 3 maal andere flatcables geprobeerd. Niets hielp.
Nu flatcable gevonden met blauwe aansluiting en fijnere kabelstructure. Schijf starte op en begon met chkdsk, waarna de zaak met windows opstartte. Het bleek dus achteraf toch een kabelprobleem te zijn. Iedereen wordt bedankt voor het meedenken.

grts.,

henk sr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan