installatie probleem win xp

• Onderwerp starter Onderwerp starter mrpi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mrpi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jul 2008
kan iemand me helpen bij het volgende,

Ik heb een oudere amd waar al win xp op gedraaid heeft. Ik wil hem nu volledig zuiveren.... na talloze pagina's te lezen (hoe formateren) ben ik aan de slag gegaan.

>>>>opstarten met xp cd-rom erin... en alles zou zich zelf aanwijzen:
> heel plezant maar teneerste had kon ik niet rebooten van cd... elke keer als ik op een toets drukte ging hij gewoon verder met een normale opstart van windows xp. Ondanks dat ik wel in de bios kon geraken via de delete toets!
> toen kwam ik te weten dat dat door mijn USB toetsenbord kwam. Ik had nog een koppelstukje liggen waardoor ik mijn toetsenbord op een andere manier (ronde paarse stekker met pinnetjes) kon gebruiken
>na deze aanpassing kon ik toch al laten blijken dat ik wou rebooten en ik drukt dus op een toets

NU komt die
als hij vraagt: opstarten van cdrom ... en ik druk op een toets... dan zie ik de leds van mijn processor en cdrom oplichten. Dit gedurende een minuut lang. Daarna gaan de leds uit en blijft het scherm zoals het was.

Wie kan me hierbij helpen?:confused:

Laatst bewerkt:
Hoi,

Is de cd niet beschadigd? Misschien op een lage snelheid overbranden en dan nog eens proberen! Misschien nog de cd schoonmaken?

Wil dit niet probeer het dan met een andere windows cd!
En anders de harde schijf als slave in een andere pc hangen, en via schijfbeheer van de andere pc de deze harde schijf formateren! Daarna weer terug plaatsen in de andere pc en windows nogmaals proberen te installeren!

vervolg

cd is niet beschadigd.

ik denk wel dat ik vanuit dezelfde computer de harde schijf kan formateren
=> uitvoeren "cmd"
=> format c: /FS NTFS

loskoppelen "omdat die in gebruik is (windows draait op dat moment)" en hupla... volgens mij wordt die dan geformateerd? Maar stel dat ik die geformateerd krijg. Kan ik dan op dezelfde werkwijze xp installeren? of verloopt dat anders?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
cd is niet beschadigd.

ik denk wel dat ik vanuit dezelfde computer de harde schijf kan formateren
=> uitvoeren "cmd"
=> format c: /FS NTFS

loskoppelen "omdat die in gebruik is (windows draait op dat moment)" en hupla... volgens mij wordt die dan geformateerd? Maar stel dat ik die geformateerd krijg. Kan ik dan op dezelfde werkwijze xp installeren? of verloopt dat anders?

Alvast bedankt!

Volgens mij kan dat niet! En zul je toch echt de schijf in een andere pc moeten plaatsen. Maarja je kunt het proberen.

Als het toch lukt.... Kun je het op dezelfde manier doen!

tuurlijk kun je niet formateren als je in windows werk?!:confused: wat je moet doen is in het bios je startvolgorde veranderen en booten van cd/dvd als eerste zetten.
Dan start hij wel op via je cdrom en als je weet wat je doen moet? zal het vanzelf goed komen.

suc6

http://www.schoonepc.nl/instal/setup.html

hier kan je ook kijken

Heb je de cdrom drive als eerste opstart drive ingesteld in de bios?
Start die dan niet op probeer het dan eens door de cd in de cd/dvd brander te plaatsen en van daar uit op te starten.

Laatst bewerkt:
vervolg 2

Amai amai amai... al die moeite voor een stom probleem...

De cd was gewoon niet goed... heb n andere kopie gekregen. Die deed het wel.

Moraal van verhaal:
Ook experts maken fouten (geen goede kopie maken)

ALLEMAAL BEDANKT VOOR JULLIE REACTIES! :cool::o

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan