installatie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

el loco22

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Ok, ik heb een probleem en de zoekfunctie reeds gebruikt, maar ik kon niet echt een oplossing vinden.

Ik heb een nieuwe pc gebouwd, MB: MSI P965 Neo met intel dualcore, was bezig met XP prof. van de cd te installeren en hij was de HD aan het formatteren in dat proces. Op dat moment trek ik met m`n domme kop de verkeerde stekker uit het stopcontact... Nouja, ik denk: ff opnieuw. Niet dus: de comp start op, maar geeft een `fout tijdens laden van besturingssysteem`
Ik heb geprobeerd via een win98 bootdisk iets te doen, maar als ik van de floppy probeer te booten, dan blijft hij hangen na `verifying DMI Pool data`. en doet niks meer (dwz, als ik op een toets druk, gaat het lampje van de floppy even branden, maar er verschijnt niks in beeld)
Booting sequence: cd-rom, floppy, HD

Is er iemand die mij kan helpen bij dit probleem? Alvast heel erg bedankt!

Bios resetten,dmv batterij er uit of Jumper kortsluiten,staat in je MB handleiding.
en

Kan zo maar de oplossing voor je zijn!!

doe eens een atx reset
dat doe je zo
haal alle externe hardware van je pc
en haal alle kabels inc stroom kabel los van je pc
houd de aan / uit knop 30 sec ingedrukt
sluit alles aan help dit ?

Cd er weer in,en opnieuw beginnen.

de atx reset werkt niet, maar ik kwam er net achter dat mijn `98 boot disk rot is, dus ik denk dat ik even een nieuwe ga fixen. Kwam net ook op de MS site de XP boot disk tegen, ga ik ook nog even proberen. Bedankt voor de info iig!

edit: bios reset werkt ook niet, helaas...

Laatst bewerkt:
Met behulp van de xp opstartdiskette kom ik weer een stapje verder: hij start nu de installatie vanaf de floppy`s, maar na het formatteren & controleren van de HD geeft ie de volgende foutmelding:

The following value in the .SIF file used by Setup is corrupted or missing:

Value 0 on the line in section [SourceDiskFiles]
with key "SP1.cab."

Setup cannot continue. To quit Setup, press F3.

dus F3 drukken, vervolgens geeft hij een reboot scherm en bij het opstarten verschijnt in beeld:

NTLDR ontbreekt,
druk ctrl alt del om opnieuw op te starten.

-de xp opstartfloppy`s heb ik al eens opnieuw gemaakt, misschien was daar iets fout, maar hetzelfde resultaat
- heb al geprobeerd om iets met een win98 boot disk te doen, maar die herkend de cd-rom drive niet, wat toch wel handig is bij een windows installatie.

Iemand een idee? Alvast bedankt!

Nou, ik heb em eindelijk opgelost. Te simpel natuurlijk. In de BIOS boot sequence had ik cd-rom bovenaan staan, maar die pakte hij niet. Ik had niet doorgescrold in het menuutje naar beneden, waar mijn dvd-writer met naam en toenaam als optie werd gegeven. Domdom, maar gelukkig is ie nu aan het installeren.
Thanx voor de tips!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan