installatie problemen windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

timo660

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2011
Hoi,

Ik heb vanmiddag een nieuw systeem in elkaar gezet.
Asus HD6850 videokaart
Cooler Master Midi Tower Elite 430 met 3 fans
Gigabite GA-PH67A-UD3 moederbord
Intel i5 2400
Kingston 2x2GB pc1066, CL9
OCZ Voeding StealthXStream 2 600W
Samsung 1TB SATA300 32M

Na het instaleren kreeg ik een blauw scherm met 'setup will continue after restarting your computer'
als ik dat heb gedaan krijg ik na een tijdje een zwart scherm met:

Windows error recovery
Windows failed to start a recent hardware or software change might be te problem cause.
To fix Problem
1: insert your windows instalation disc and restart your computer
2:choose your language setting and click 'next'
3:Click 'repair your comuter'

Ik kan ook gewoon niks doen, dan gaat hij automatisch naar 'windows normaal starten' alleen na het icoontje van windows laden start hij dan weer opnieuw op.

Als ik de bovenstaande stappen uitvoer zegt hij dat windows repair niet werkt.
Ik heb ook al opnieuw geprobeerd te instaleren met hetzelfde resultaat.

Weet iemand waar dit aan kan liggen want op mijn laptop kon ik met dezelfde cd windows wel zonder problemen installeren.

Gr, Timothy

Hoi,
kijk eens in het BIOS of daar alles goed geconfugureerd is en anders zou ik de "default settings" even gebruiken.
Loop iig je hardware nog eens na, of de geheugenbankjes goed in het slot zitten etc.

de bios staat op load optimized defaults.
ik denk dat alles goed vast zit alleen het geheugen vind ik een beetje vreemd, als ik opstart gaat in het begin op het moederbord vlak boven het geheugen een paar sec rood/oranje lampjes branden.
ik weet niet of dat normaal is of dat hij aangeeft dat er iets niet goed zit?

Laatst bewerkt:
Load optimized defaults wil wel zeggen dat de geoptimaliseerde instellingen zijn ingesteld.
Is er geen "factory defaults" of "default settings" optie o.i.d. aanwezig?

Laatst bewerkt:
nee er zit wel load fail-safe defualts.
Het boekje zegt hierover:
In case system instability occurs, you may try to load fail-safe defaults, which are the safest and most stable BIOS setting for the motherboard.

maar dit werkt ook niet

:o:o:o
Dan ligt het waarschijnlijk niet aan je Biosinstellingen maar toch aan een hardwareonderdeel. Heb je het systeem zelf ik elkaar gezet? Alles is compatible met je mobo neem ik aan?

ikzelf heb er niet zo veel verstand van ik heb het met een vriend gedaan die het vaker had gedaan maar die is er ook geen expert in ofzo.
alles zou compatible moeten zijn maar ik zou het zelf niet weten of dat ook zo is :rolleyes:

Dan zal ik 's ff kijken, maar dat kan eventjes duren omdat ik momenteel met iets anders bezig ben.

oke ik heb wat nieuws.
Ik heb het met meerdere cd's geprobeerd en het gaat telkens goed tot dit punt

-windows-bestanden kopieren
-windows-bestanden uitpakken
-onderdelen installeren
-updates installeren
-installatie voltooien

Bij de eerste puntjes komt een goed te staan zegmaar en start hij automatisch een paar keer opnieuw op.
Dan bij installatie voltooien komt een nieuw scherm met groot in beeld 'de instalatie word voortgezet nadat de computer opnieuw is opgestart'

Dan krijg ik als ik dat doe krijg ik het scherm met het windows logo met 4 van die kleurtjes met windows starten eronder.
daarna krijg ik een zwart scherm en blijft hij gewoon zo vasthangen, ik heb ondertussen al 10x opnieuw geinstalleerd maar telkens vanaf daar gaat het fout

Ik heb ook al een andere hardeschrijf uit een werkende pc geprobeerd en daar windows 7 op te zetten met als resultaat hetzelfde probleem. echter daar staat ook windows vista op en als ik die selecteer krijg ik hetzelfde te zien wat er op mijn andere computer staat dus alle programma's en bestanden die gewoon werken.

nope maar ik heb al vaker met een van de cd's windows zonder problemen geinstalleerd

Dat kan wel zijn, maar dan kan toch nu de dvd beschadigd of vuil zijn? Probeer het toch eens met een andere, dan weet je het zeker.

heb ik al geprobeerd met precies hetzelfde resultaat bij beide cd's

Nou met het mobo en de rest is niks mis mee, dat had ik ook niet verwacht.
Eerlijk gezegd weet ik het ook ff niet meer, dus dat gebeurt voordat je setup is afgerond? Anders zou ik zeggen probeer eens in de veilige modus, maar als de setup nog niet afgerond is zal dat geen optie zijn denk ik.
Heb je gecontroleerd aan welke specs je geheugen moet voldoen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan