installatie problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kiabair

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 dec 2010
Mijne heren.

Na een crech heb ik een probleem met het nieuw installeren van Windows XP.
Nadat het overzetten van de bestanden via de cd. normaal is verlopen moet de computer opnieuw opstarten om windows te installeren, maar dan komt het de melding '' schijf leesfout''.
Ik heb al diverse andere harde schijven gebruikt en de partie opnieuw aan gemaakt en geformatteerd , maar niets kan helpen.
Ook heb ik het ram geheugen vernieuwd, heb op het ogenblik 768 mb, maar ook hierdoor geen verandering.
Ook de flatkabel vervangen en de schijf op de secondaire kabel aangesloten, maar geen succes.
Ik heb geprobeerd met een andere cd en een andere cdrom, geen sucses
Vreemd is wel het volgende: de harde schijven die ik gebruikt heb zijn allemaal groter dan 20 gb die geven dus dat probleem, maar ik heb ook een schijfje gebruikt van 3,5 gb en daar start windows wel en loopt de verdere installatie nomaal uiteraard zonder toeters en bellen want de schijf is te klein.
Misschien heeft u de gouden tip:

Mijn computergegevens zijn:
CPU INTEL pentium. R4 300ghz
TSB/multiplicator 200 mhz.15.0
Cach512K
Totaal Memory 768 mb ram

mvr. gr. L.Evers

Hi,
er zijn beperkingen, afhankelijk van het gebruikte filesysteem.

Tijdens installatie zal FAT32 te beperken tot ongeveer 30Gb, FAT heeft een nog lagere limiet. Bij NTFS heb je eigenlijk 'geen' beperking.
Deel de schijf op in een aantal partities waarvan de installatiepartitie kleiner blijft dan 32 GB. Krijg je geen FORMAT optie aangeboden gebruik dan een installatieschijfje van windows98 of ME. Ook formatteren via een LINUX distributie (UBUNTU e.g.) kan ook, maar ik denk niet dat het zover hoeft te komen.

Uiteraard heb ik de schijven in ntfs geformatteerd, maar ook daarmee heb ik de oorzaak niet kunnen achterhalen.
De cd-rom en de cd heb ik ook al vervangen zoals ik al eerder schreef maar dit lost ook het probleem niet op
.Mijn kennis schiet hier te kort, wie heeft voor mij de oplossing.

bij voorbaat dank.
mvr.gr. L. Evers

't enige wat ik me nog zou kunnen voorstellen (long shot) is dat je een OEM-versie van XP probeert te installeren op een PC die anders is dan de originele PC en dat daarom de installatie niet goed gaat. Dan zoek ik het in drivers die geladen worden voor apparaten die niet meer in de PC zitten.

Bedankt voor uw reactie'

Deze computer heb ik al diverse jaren en in die tijd heb ik enkele malen een volledig schone installatie van wind. xp gemaakt, altijd zonder problemen.
Altijd met de zelfde sof- en hardware die ik nu ook gebruik.

Misschien zit er ergens een pc. freek die nog een suggestie kan aandragen, dat zou zeer welkom zijn.
Overigens ik zal verder blijven experimenteren en zou ik de oplossing vinden zal ik het jullie laten weten.

mvr.gr.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan