Installatie repeater icidu 300N

Status
Niet open voor verdere reacties.

mutje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mei 2013
Hallo,

Op advies een repeater aangeschaft om een te zwak signaal van draadloos internet elders in mijn huis te verhelpen.

Bij installatie volgens de handleiding gaat het in het begin al mis. Zodra ik de web browser moet openen met "repeater" of "192.168.2.254" krijg ik de mededeling dat "Deze pagina kan niet worden weergegeven".

Hoe verder?

Mutje

Als je modem/router of gewone router een wps knop heeft,zou je die kunnen gebruiken.
Dus wps knop op router indrukken daarna de wps knop op de repeater.

Helaas, er zit geen WPS knop op mijn modem van Tele2.

Da's jammer. Dan kun je de repeater aansluiten door middel van een utp kabel,ik denk dat het dan wel werkt.

Wat is een utp kabel?

Ik heb de repeater wel met een LAN kabel (met van die 'telefoon' verbindingen) verbonden met de modem. Dit naar aanleiding van een tip elders op dit forum om eerst met kabel de repeater met de modem te verbinden.

Overigens kan ik op de draadloze laptop nu wel kiezen voor de repeater als bron (echter zonder internettoegang), maar bij verbinden wordt gevraagd om een 8-cijferige code van de router. ik kan op mijn modem geen 8-cijferige code ontdekken.

Overigens, alvast bedankt voor het meedenken.

Dit zou de de wpa sleutel moeten zijn die standaard af fabriek in de router gezet zou zijn.
Maar je hebt nu wel contact met de repeater,je kunt nu inloggen met 192.168.2.254.

P.S. een lan kabel is hetzelfde als een utp kabel.
Er zit een uitgebreide handleiding bij op de cd rom.
Helaas wel in het engels.

Dan kom ik weer terug bij mijn eerste probleem, namelijk dat "Deze pagina kan niet worden weergegeven"!
Zowel in de browser op de PC als de laptop krijg ik die mededeling. Of moet ik het ergens anders invoeren?

De code van de modem zou 192.168.1.1 kunnen zijn (heb ik nog ergens staan van eerder contact met Tele2).
Maar bij poging dat te gebruiken als 8-cijferige code wordt het niet herkent.

Nee,dat is het ip adres van de router.
Lastig is dat het ip adres van de icidu 192.168.2.254 is.
Staat er nergens iets met cijfers en letters op de router van tele 2.

En als je de repeater rechtstreeks aansluit op je laptop,gaat het dan wel.
Vergeet niet om je draadloze radio uit te zetten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan