Installatie SQL server 2012 lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

RJD1986

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2012
Ik heb de installatie van SQL server 2012 al vaak gedraaid, maar ben de fouten die ik nu tegenkom nog nooit tegengekomen. Sinds kort hebben we hier een nieuwe laptop waarop ik SQL server 2012(SQLEXPRADV_x64_ENU) wil installeren. Het heeft onderstaande specs:

Type systeem: 64-bit
Processor: Intel i7-3630QM
Geheugen:6.0 GB

De volgende foutmeldingen doen zich voor tijdens de installatie
1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, deze zal ik hieronder opsommen:

- Windows firewall uitgeschakeld
- windows onderdelen uitschakelen/toevoegen (zelfde settings als de computers waar ik het al geïnstalleerd heb en daarna meerdere varianten geprobeerd)
- sql server opnieuwe gedownload
- lichtere versie van sql server
- "uit" het netwerk gehaald

Ik weet even niet meer wat ik nog meer kan doen. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met dit probleem. Mochten jullie meer informatie nodig hebben, dan verschaf ik dit uiteraard graag.

Bij voorbaat dank!

Rick

Als ik de meldingen zo doorkijk lijkt het een rechtenprobleem te zijn. Wel aan gedacht om te rechtsklikken op het installatie-bestand en te kiezen voor "Als Administrator uitvoeren"?
Zet verder tijdelijk je anti-virus af tot na de installatie, want mogelijk blokkeert die het schrijven naar de (beveiligde) mappen.

Tijs.

Tijs,

Ik ben telkens ingelogd als de Administrator van de laptop. Ik heb de installatie ook al "Als Administrator uitvoeren" uitgevoerd. Er staat nog geen antivirus op en alle firewalls die ik kon uitschakelen zijn uitgeschakeld

Veel opties heb ik (van hieruit) niet.

Wat je zou kunnen proberen is te installeren vanuit het System account.
Zie PsExec , specifiek het voorbeeld over regedit.exe:
psexec -i -d -s c:\windows\regedit.exe

Jij moet natuurlijk dan iets maken als
psexec -i -d -s "C:\users\gebruikersnaam\downloads\xxxxx.exe"

Tijs.

Net in de system account met PsExec ook geen succes gehad! WTF kan dit in godsnaam zijn!

Begin even met het draaien van CCleaner
Richt je vooral op het opschonen van Temp mappen, laat de andere opties uitgevinkt op het Windows en Applicaties tabblad:
Aanvinken:
Prullenbak leegmaken
Tijdelijke bestanden

en op Schoonmaken klikken.

Probeer het daarna opnieuw, met (alweer) anti-virus etc. uitgeschakeld.

Ander verhaal zou kunnen zijn dat jij (of iemand anders of malware etc.) hebt lopen veranderen aan maprechten, schijf- (of bestandssysteem) corruptie etc. Je zou daarvoor Windows Repair All in One kunnen installeren en draaien.
Doe alle stappen, incl. het scannen en repareren van het bestandssysteem en ook de anti-malware check van Malwarebytes' Antimalware etc.
Op het laatste stuk:
Reset file permissions (minstens je C: schijf en ook alle andere schijfletters waar je programma's op installeert)
Register system files
Remove policies set by infections
Unhide non system files (vink C: aan en (minstens) alle schijfletters waar je programma's op installeert)
Set windows services to standard startup
Repair MSI (Windows installer)

Herstart je pc daarna en probeer het opnieuw.

Tijs.

Tijs, ten eerste bedankt voor de hulp!

Ik heb nog niet alle stappen kunnen doorlopen, maar ik heb wel geconstateerd dat de .dll files waar hij fouten op geeft niet aanwezig zijn op de computer waar ik ze op installeer. De .dll files zouden zich moeten bevinden in deze map "C:\Windows\Microsoft.Net" en onderliggende mappen. Op de computer waar de juiste installatie draait staan deze er nog wel op. Waarom deze bestanden niet meer aanwezig zijn?(Joost mag het weten!)

Kijk eerst eens op die andere computers na wat de creatie-datum van die bestanden is. Vlgs. je schermafdrukken zou ik het idee krijgen dat geprobeerd wordt die bestanden naar die Microsoft.Net map te kopiëren. Ik heb die bestanden zelf hier (bijv.) ook niet in die map staan, dus lijken er aan toegevoegd te worden tijdens de installatie van SQL Express 2012.

Op zich is dit een interessante constatering van je: Ik vermoed dat de bestandsrechten op die Microsoft.Net map "dicht" staan voor je tijdens de installatie. Vergelijk de toegangsrechten eens op de W8 computer en de andere computer van die map. Evt. zet je het zo dat je die hele map "voor iedereen" met schrijfrechten open zet op de W8 computer en dan de installatie opnieuw proberen.

Tijs.

Tijs! Je gaat het niet geloven, maar sql server 2012 staat erop.

Ik had de Windows Repair All In One tool al gedraaid voor je laatste reactie, dus hij had Reset File Permissions al gedraaid. Ik heb daarom de toegangsrechten niet kunnen vergelijken. Het klopt inderdaad dat de installatie de .dll files toevoegt tijdens de installatie. De bestanden staan er na de installatie immers wel.

Wat ik ook nog heb gedaan is windows 8 pro opnieuw geïnstalleerd, met alle apps en persoonlijke bestanden behouden! Hiermee konden eventuele missende/corrupte bestanden vervangen worden. Hiermee worden(denk ik) ook de toegangsrechten gereset. Ik denk toch dat de toegangsrechten de boosdoener zijn geweest. Hoe dit heeft kunnen veranderen weet ik niet, maar ik hoop dat dit topic andere mensen eventueel verder kan helpen.

Bedankt voor de hulp! Ik had het nodig!

Fijn dat het probleem verholpen is. :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan