Installatie stuurprogramma voorkomen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Goedemorgen Allemaal,

Ik heb de Medion Akoya E6424. Hier zit een Intel Dualband Wireless AC 3165 netwerkkaart in gecombineerd met een bluetooth apparaat.

Nu valt mijn Wifi steeds uit op deze laptop. En niet gewoon Wifi valt uit, het hele apparaat verdwijnt uit Apparaatbeheer, ik zie bij apparaten alleen nog maar mijn lanport (dus met kabel werkt het wel gewoon).

Ik dacht in eerste instantie dat het een probleem was van Windows dat er driverupdate was en dat daardoor de wifi uitviel. Dus ik wilde naar apparaatbeheer en daar aanklikken
'vorige stuurprogramma'.
Maar aangezien het hele apparaat verdwenen was uit de lijst behoorde dat niet tot de mogelijkheden.

Laptop is opgestuurd geweest naar Medion en werkend (na bijna 3 weken) terug gekomen. Na alles {eigen software, achtergrond e.d.) weer er opgezet te hebben was mijn draadloze verbinding weer ineens weg.

Ik heb toen zelf vanuit Windows alles weer terug gezet naar fabrieksinstellingen zonder behoud van mijn gegevens. Ook toen geen Wifi.

De volgende ochtend de laptop erbij gepakt, Medion aan de lijn om mijn verhaal te doen.....en mijn Wifi werkt ineens weer. Bij Medion aangegeven dat het probleem nu verholpen was maar of ze wel een aantekening wilde maken dat het weer gebeurt was. Dat was op vrijdag.

Afgelopen zaterdag weer gewoon lekker aan het internetten op mijn laptop, ik helemaal blij. Totdat de Wifi er opnieuw mee stopte. Ik heb heb uitgezet in opgeruimd.

Nu vanochtend weer alles gepakt op Medion te bellen.....en wat denk je.....Hij doet het weer 'gewoon'. Maar er zijn nog geen updates geïnstalleerd van Windows omdat ik dit heb uitgezet.

In 1nvan de eerdere gevallen heb ik alle Windows Updates die er waren en die ik ongedaan kon maken weer van het systeem verwijderd, maar dit bracht Wifi niet terug in apparaat beheer.

Er waren ook een aantal updates die ik niet kon verwijderen en heb ik het vermoeden dat het misschien toch nog aan 1 van die updates kan liggen.

Dus wat ik nu wil is eigenlijk voorkomen dat er iets gebeurt met betrekking tot mijn wifi tijdens het updaten van Windows. Is dit op de 1 of andere manier in te stellen dat het Wifi gedeelte met rust gelaten wordt tijdens het updaten.

Willen jullie aub meedenken over een oplossing om te voorkomen dat mijn Wifi steeds uit blijft vallen. (ik heb ook al geprobeerd voordat Windows gaat updaten om Intel's eigen update er op te zetten maar ook dat helpt niet.

Kan het misschien zo zijn dat (ondanks dat de laptop gewoon op een vlakke ondergrond staat) dat er ergens iets te warm wordt en het Wifi gedeelte uitschakeld (zonder foutmelding....).

Ik heb Sissoft Sandra er op gehad maar zag geen extreme temperaturen en de laptop is nieuw, alle ventilatieopeningen zijn dus ook gewoon netjes schoon.

Er staat ook een item over op Tweakers, die heb ik gezien maar in dat geval blijft het apparaat zichtbaar en was het een kwestie van drivers opnieuw installeren, en ik heb ook gelijk de bios update uitgevoerd die daar stond.

Een heel verhaal, maar nogmaals ik hoop dat jullie met me mee willen denken het probleem op te lossen.

Alsvast bedankt.

Mvrgr.

Nossie

Het is een gok, maar zou het kunnen dat één van je eigen progjes de ellende veroorzaakt?
Het zal misschien even doorbijten worden, maar om dit uit te sluiten (of misschien juist bevestigd te krijgen.....) is het misschien raadzaam om alleen Windows, Office en meer van dit soort 'normale' progjes op je computer te laten draaien en verder nog helemaal geen andere progjes. Dan een dag of wat aankijken.

Geen idee of dit helpt, maar hier staat de laatste wifi/bluetooth driver van Medion en hier een bios update.
Die bios update is (volgens aangave) voor Windows 10, van 27.04.2016 en de bios-versie zou 2.2 zijn (?)

Voor makkelijker zoeken: de MD aanduiding zou zijn: MD 99850
De service-link is: deze en (freetext) deze (als je zoekt in de laatste link op 99850 bij "Volledige tekst doorzoeken:" dan kom je (o.a.) bij dezelfde zaken uit in de eerste paragraaf hier boven).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan