installatie SUSE

Status
Niet open voor verdere reacties.

Irri

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2004
Berichten
6
Aangezien dit forum mij zo ontzettend voorgeholpen heeft met de aanwezige links.

Installatie Suse current.

Mijn eerste stap was het downloaden van de evaluatie iso.
Uitgeprobeerd en liep perfect. Tja dan wil je het als os op je harde schijf .

Download de installatie iso. Checksum en brand deze.

Opstarten van deze cd rom en je komt in een installatie menu.
Nou heb ik dus de engelse taal gekozen tijdens installatie
dus sommige dingen zijn een beetje vrij vertaald zeg maar. In het eerste menu kun je dus via de settings de taal keuze wijzigen. Vervolgens is het nodig om een nic (network interface card) aan de kernel toe te voegen. Kies dus kernel modules en laad netwerk kaart module. Selecteer de juiste kaart en laad het. Dan terug naar het hoofdmenu. Start manual installatie, bron medium netwerk, dan ftp. De keuze voor netwerk instellingen kan handmatig of via dhcp. Aangezien mijn verbinding dhcp ondersteund heb ik dit gekozen.

Dan word er gevraagd om een ip adress van de ftp sever.
Ik heb de chicago mirror gebruikt dus neem ik deze als voorbeeld. Ip = 140.221.9.138 voor ftp://mirror.mcs.anl.gov . Nu komt de vraag of je een gebruikersnaam of paswoord wil gebruiken, nee dus. Dan de vraag maak gebruik van een http proxy , Nee.Dan komt er een scherm met trying to connect . Als alles goed gaat en je bent verbonden word de directorie op de server gevraagd. Voor deze server was het pub/suse/i386/current/
Als dit alles ok is komt er een scherm met "loading data into ramdisk" laden van de data in de ramschijf. Daarna komt de yast installer tevoorschijn en ben je klaar om met installeren te beginnen.

Ik kon bij suse nergens wat vinden over hoe te installeren dus hopelijk hebben linux newbees zoals ik hier wat aan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan