Installatie van OS lukt niet. Onderdeel (hardware) kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ClaudiaWD

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2011
Beste forummers,

Ik heb vorige week een computer meegekregen (een Acer), die niet meer opstartte. Deze computer bleef hangen bij 'Starting Windows' (Windows 7 Home). Ik dacht dus 'simpel', even een cd'tje van een nieuwe Windows installatie erin, en er een schone installatie overheen gooien. Zo simpel was het niet, want de computer crasht al tijdens 'Windows loading files' (de 1e stap van de Windows 7 installatie). Dit betreft een schijfje, maar ook bij USB lukte het niet verder te komen dan de eerste stap van de installatie. De computer blijft daar gewoon hangen. Mede installaties van Linux en Mac OS werken niet. Windows XP, Vista en 8 ook geprobeerd. Zelfde probleem.

Ik heb één van mijn harde schijven uit mijn kast gehaald en in de betreffende computer gedaan (de oude schijf uiteraard even losgekoppeld en die van mij even aangesloten). Dat resulteerde tot hetzelfde probleem, dus aan de harde schijf kan het ook niet liggen.

Heeft iemand toevallig enig idee wat nou precies het probleem kan zijn? Is er een (hardware) onderdeel kapot?

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Claudia

Hoi,
suggestie: mogelijk de datakabel naar de HDD stuk, moederbord (breuk in de print enz.), geheugenbankje, brakke voeding kortom het kan eigenlijk van alles zijn.
Je zult de hardware systematisch (oorzaken uitsluiten) moeten nalopen.

Begin met een bios reset en indien een video insteekkkaart en ook video onboard, op de onboard proberen of een andere videokaart.
Lijkt wel of er wel via de vesa videodriver van de bios gewerkt kan worden maar als de videokaart het zelf moet doen de boel dan vast loopt.

Top, bedankt mensen.

Ik zal er vanavond nog eens even naar gaan kijken.
Ik dacht zelf aan de voeding (die wellicht belabberd, geeft niet genoeg stroom) of het moederbord, maar een vriend zei tegen me dat het bij de voeding wordt aangegeven als hij te weinig stroom krijgt, of hij gewoon niets doet? Ik heb het nog nooit meegemaakt, dus kan ik er weinig over zeggen.

Groetjes

Idd, wordt uitvogelen, overigens kun je niet zomaar een andere harde schijf met windows erin hangen en verwachten dat windows op zal gaan starten, dat wil sowieso niet met NT versies vanaf 6.0 maar ook door de meestal andere hardware met XP niet.
Overigens zal hij gewoon moeten kunnen booten zonder harde schijf tot de melding dat er niets is om van te booten, wat ik lees is dat het bij het laden van een windows fout gaat.

Laatst bewerkt:
Nou, die andere harde schijf (die ik uit mijn eigen computer heb gehaald), bevatte slechts documenten. Het is zeg maar mijn tweede schijf, dus daar staat momenteel geen OS op. Ik wilde gewoon kijken of de oude harde schijf misschien het probleem veroorzaakte dat de computer crasht, maar dat kan het al sowieso niet zijn, omdat het met mijn harde schijf ook niet verder ging.

In ieder geval, het maakt niet uit welk OS we willen installeren. Elke installatie blijft bij de eerste stap of het laden al hangen. Het kan dus ook niet aan de schijven of USB liggen. Sowieso omdat die allemaal op een andere computer gewoon werken.

Mijn vriend heeft ook Hirens Boot CD geprobeerd, om wat te kunnen bekijken. Maar ook die blijft crashen bij het opstarten van een willekeurig programma'tje (tijdens boot - DOS dus). Het maakt niet uit wát je met de computer wilt doen. Hij blijft bij ALLES hangen.

DOS is een OS en heeft er niets mee van doen, hij start op via de bios en voor beeld wordt de vesa driver in die bios gebruikt en ook bij het installeren heb je eerst die vesa tot windows met zijn standaard vga driver het overneemt, maar die Hirens weet ik niet wat die gebruikt.

Punt is wanneer hij crasht en waarom.

Over de voeding, een andere proberen of deze in een andere PC proberen, indien die goed is, is het verder zoeken, maar zover was je denk ik zelfs ook wel, en zo ook de vga kaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan