Installatie van vista via recovery dvd gaat niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Los-Cuentos

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2009
beste

Gisteren een Acer Aspire 8930G gekocht met 1 HD (320gb)
Daar stond Windows 7 op.
De recovery DVD's zaten bij de laptop en die thuis onmiddellijk ingestoken.
Windows 7 werkte toen nog maar ik wou Vista.
In het recoverymenu koos ik dus voor nederlands en dan met Acer eRecovery Management De laptop naar standaard te brengen, dus alles verwijderen.
Dan kreeg ik de melding dat er een fout is met reason 0xa000000e
Daarna zei hij dat ik moest opnieuw opstarten en dan krijg ik op mijn scherm: MBR is missing. Dan opnieuw geprobeerd met Recovery DVD's en weer hetzelfde.
Daarna wat gekeken op internet en gelezen dat het aan partities lag.
Ubuntu geïnstalleerd en die werkte goed.
Nu weer met recovery DVD geprobeerd en lukt nu wel maar als ik na de 100% heropstart komt de melding: Grub 1.5 Error 17.

Kan iemand me helpen?

mvg

Dolle pret (dat bedoel ik niet sarcastisch) maar dat heeft een collega van mij recentelijk ook mee mogen maken, exact dezelfde situatie -althans vanaf de Ubuntu installatie- en exact dezelfde foutmelding en het was ook nog eens een Acer (al heeft dat er niets mee te maken, had elk merk kunnen zijn). Of ik het even voor 'm wilde oplossen...................
De oplossing is vrij simpel, alleen je zal even 'de boer op moeten' voor deze oplossing.

Regel een identieke 'normale' Windows CD / DVD met daarop het exacte OS waarvan de licentie key op je machine zit. (Dus géén recovery CD / DVD)

Boot ermee, verwijder alle partities, maak één of meerdere nieuwe aan en je bent zo weer 'online' met deze machine. Voer gewoon je eigen key in op deze geleende Windows versie. Maak een kopietje van de DVD voordat je 'm terugbrengt naar de eigenaar. Zolang je in toekomstige gevallen maar gebruik maakt van je eigen "key", zal je deze Windows kopie DVD alleen maar kunnen waarderen.

Laatst bewerkt:
Da's een kwestie van welke kant je vanaf dit punt op wilt, links -of rechtsaf.

Daarmee bedoel ik of je Vista of 7 wilt gaan installeren. Wil je de Windows versie gaan installeren waarmee de machine werd geleverd, dan kun je nú, na de kale installatie van Windows met die geleende CD, weer wél gebruik gaan maken van de recovery CD.

Wil je een Windows gaan installeren die niet standaard op de machine zat bij aflevering, idd. dan mag je 'm vanaf 'de grond af aan' gaan opbouwen met mobo / chipsetdrivers, videokaart drivers etc .etc.

dus als ik eerst weer windows vista installeer via een een echte vista DVD dan kan ik hem weer met recovery DVD's formatteren?

Correct, maar maak er niet al teveel heisa van, installeer 'm kaal (dus na de 1e volledige -normale- opstart -voltooide installatie- stoppen met verdere installatie -> géén mobodrivers, géén Microsoftupdates, géén videokaartupdates etc. etc.) maar voer direct de recovery DVD in.

Laatst bewerkt:
Dan lijkt het mij dat er iets fout is met die recovery partitie en zou ik hem terugbrengen naar de winkel...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan