Installatie van W7 64bit blijft problemen geven

• Onderwerp starter Onderwerp starter chup
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

chup

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2007
Heren,

Inmiddels ben ik een paar stappen verder en heb ik van mijn logfiles begrepen dat er iets mis gaat met de HDD namelijk: "Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk1\DR1.".

Uiteraard kan ik nergens op het internet vinden wat voor HDD er in mijn laptop (MSI GX723 NL) zit en dan heb ik het over exacte type en leverancier dus mag hem sowieso open schroeven. Iemand bekend met deze fout of enig idee met welk progamma ik mijn driver kan checken op problemen?

p.s. nee, garantie gedoe heeft geen zin want ik kan mijn systeem geen moment missen. Ik werk er fulltime mee en ben niet in staat om hem een aantal dagen te missen, daarnaast moet het zelf prima op te lossen zijn.

Groet,

*********************OUD BERICHT***************************
Beste lezer,

Na mijn eerste probleem (gister over geschreven) ben ik maar opnieuw begonnen met het installeren van Windows 7 64bit. Ditmaal met een andere gedownloade versie namelijk die van Pliek. Deze Windows 7 64bit versie werkt bij velen andere gewoon naar behoren en daarom vind ik het vreemd dat dit bij mij niet het geval is.

Uiteraard zal iedereen roepen dat ik een legale versie moet aanschaffen maar dat vertik ik. Ik heb mijn laptop sinds januari (nieuw met Windows 7) en ondervond direct problemen. De laptop was al voorbereid op een installatie waarnaar ik na installatie een recovery in moest doen, uiteraard nooit gedaan en daarna kon ik naar me legale versie fluiten.

Dat terzijde, op dit moment heb ik een nieuw probleem. Windows 7 lijkt over het algemeen prima te werken. Echter wanneer ik mijn PC opnieuw opstart blijft het na verloop van tijd hangen in een zwart scherm. Uiteraard gaat hij wel aan na de computer opnieuw aan te zetten maar uiteindelijk hoort dit niet zo te gaan.

Nu mijn vraag, wat kan ik hier aan doen? Ik heb inmiddels al een hardeschijf check gedaan d.m.v. CMD, hier kwam voor de rest niets spannends uit. Windows opnieuw installeren lijkt ook geen optie gezien het feit dat ik dit al heb gedaan. Ook meerdere malen een opstartherstel mocht niet baten.

Laatst bewerkt:
waarom doe je zo moeilijk er zit toch gewoon recovery partitie op heb je en legale win 7 en geen gezijk als goed is

Hoi !

Als je die laptop pas sinds januari hebt zou ik als de wiedeweerga teruggaan naar de verkoper en garantie claimen !

Vooral niet verder zelf aan knutselen, zeker niet met pliek-produkten, want dan heb je geen been om op te staan !

Dat je na aanschaf geen recovery-dvd gebrand hebt is dus ronduit stom, maar mogelijk wil de verkoper je daarmee ter wille zijn.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan