installatie van xp lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevendemunter

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2002
Ik heb mijn schijf volledig geformateerd en nu wil ik opnieuw xp installeren.
ik heb de cd-rom als primaire device staan.
Maar wanneer ik wil opstatren krijg ik volgende foutmelding

CDBOOT: Couldn't find NTLDR
wat kan ik doen

gewoon start pc op en na een tijd verschijnt deze melding, nog voor ik op iets heb gedrukt

Dan boot hij niet van je CD. Als je harde schijf gewist is, is het logisch dat hij z'n NTLDR niet kan vinden.

Kijk eens in je BIOS naar de boot sequence, en verander het in dit als het nog niet zo staat:

1. CD-ROM
2. Harde schijf
3. Floppy
4. USB
5. Netwerk

De onderste drie zijn nu niet relevant, dus de volgorde daarvan maakt niet veel uit.
Als het goed is zal je al vrij snel de melding krijgen 'Druk op een toes om de PC van de CD-ROM op te starten'

Als je opstart moet je op een gegeven moment juist wel op een toets drukken om te booten van cd,, ik denk dat je dit overslaat

neen krijg dit allemaal niet en de bootsequenteis staan ok goed.
Ik heb de schijf nu nog eens geformateerd en ga het nog eens proberen

Hoeveel hd's zitten er in je systeem? Zorg er anders voor dat enkel de hd is aangesloten waarop je XP wilt installeren. Indien de HD gepartitioneerd is met een progje zal dat ook probs opleveren.

Er zit maar een schijf in en deze heeft geen partitie.
Heb het net nog eens geprobeerd met een andere cd maar weer geen resultaat

Heb je nog een backup liggen van je cd met xp? :rolleyes: Probeer het dan eens met die backup. Kan zijn dat er een spoor op de cd niet meer leesbaar is.

Stel je bios eens in op de default instelling. Opslaan, daarna bootsequence wijzigen in cdrom > HD > Fdd > whatever

Ik heb hier drie verschillende xp liggen
en pro een home en dan een iso van een franse versie. dus daar kan het al niet aan liggen.

Ik heb nu alle kabels een losgemaakt en terug aangesloten, cd rom was niet meer zichtbaar, ik heb een andere hdd genomen, en nog steeds krijg ik die melding
CDBOOT couldn't find NTLDR
CDBOOT couldn't find NTLDR
Reboot and select the proper boot device
or insert boot media in selected boot device and press a key

ik heb in de bios alles uitgeschakeld behalve mijn cd rom speler deze staat als boot device
grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr:mad:

Laatst bewerkt:
Nou dan zou ik het gaan proberen in een andere machine, begint op een mbo probleem te lijken

na een fdisk te hebben uitgevoerd krijg ik nu de volgende melding

CBOOT: couldn't find NTLDR
Missing operating system

Format c: /s ingeven vanf een boot cd of disk

Dan worden er enkele systeembestanden op de hd geplaats zoals msdos.sys, config.sys autoexec.bat en command.com

Wanneer ik laat boten vaop de diskeet ekrijg ik ook de volgende meldingen

Preparing to start your computer
This may take a few minutes. PLease wait...

The diagnostic tools were succesfully loaded to drive D:

Device driver not found: ' MSCD001'
No valid CDROM device drivers selected

A:\>

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan