Installatie van XP

• Onderwerp starter Onderwerp starter Xtern
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Xtern

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2008
Hallo,

Omdat mijn pc erg traag en vol is geworden met grotendeels overbodige troep en programma's wilde ik weer 'fris' beginnen. Het idee was om een nieuwe xp versie te installeren. Nu lukt mij dit tot aan het gedeelte waar je een partitie moet kiezen. Tot hier is alles duidelijk, maar dan.

Uit verschillende handleidingen en stappen weet ik dat je een partitie moet kiezen, om op dat deel / of schijf xp te installeren. Nu krijg ik geen enkele partitie te zien. Zodra ik op enter druk of pijl omhoog/laag breekt de bewerking af en krijg ik het veiligheidsscherm waardoor ik niet meer kan. Zover ik weet staat de huidige XP op de C: schijf geinstalleerd. Dit is tevens mijn enigste schijf zover ik het begrijp en kan zien in 'mijn computer'.

Weet iemand raad om mij verder te kunnen helpen?
p.s. ik boot vanaf een CD.
Alvast erg bedankt.

Zou je dit nader kunnen toelichten? Moet ik dan mijn harde schijf formateren voordat ik aan de nieuwe installatie begin? Zo ja hoe doe ik dit precies?

ja, ik zou het aan het begin van het installeren niet precies weten, maar dat is wat ik weet, mischien kun je op google even zoeken hoe je de schijf moet formateren voor de installatie van besturingssysteem

Ik kom er toch nog steeds niet uit. Heb vanalles gelezen. Maar bij mij is toch echt het probleem dat ik simpelweg na het invoeren van de cd en op een gegeven moment een schijf moet kiezen, geen schijf te kiezen valt. Je kunt niets selecteren...... Dus er valt niets in partities op te delen of te formateren?

Waarschijnlijk heb je en sata schijf. Je zult ofwel in het bios deze moeten kunnen omschakelen naar IDE compatibel mode, of je zult de SATA driver via de website van de fabrikant moeten downloaden. Aan het begin van de opstart procedure van de CD heb je de mogelijkheid om op F6 te drukken en een floppy te plaatsen met een niet-Microsoft of RAID stuurprogramma. Daarna zou je disk gewoon zichtbaar moeten zijn met de al dan niet aanwezige partities

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan