Installatie via DVD speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

Novane

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jul 2009
Hallo,

Ik ben nieuw hier, maar ik denk dat ik met m'n vraag wel goed zit.
Ik heb sinds kort problemen met m'n pc. Ik wil de C schijf formatteren, maar dat gaat niet. Als ik de installatie dvd van Windows Vista er in doe en de computer opnieuw opstart, krijg ik niet het set-up menu. Komt dit misschien omdat ik een OEM versie van Windows Vista heb?
Kunnen jullie mij met dit probleem helpen?

Met vriendelijke groet,

Novane

Welkom bij de Helpmij!

Staat in het bios 'opstarten' vanaf DVD / CD wel als eerste opstart ingesteld?
Krijg je als je de DVD in de lade doet en ermee start, wel een boodscap in beeld (onderin) waar staat: 'Druk op een toetst om Windows vanaf DVD te starten"? Die boodschap staat maar heel kort in beeld.

Als ik de computer met de dvd opstart, laad het gewoon verder zonder de dvd te starten.
Als ik de dvd er in doe terwijl Windows opgestart is, krijg ik wel een vraag of ik de dvd wil starten. Of dat ook zo in de bios is ingesteld weet ik niet. Weet u hoe ik dat kan checken?

Met vriendelijke groet,

Novane

Start de pc opnieuw op en druk tijdens het opstarten herhaaldelijk op een toets. Welke dat is, is afhankelijk van het merk bios.
De meest voorkomende toetsen zijn:

F1
Esc
Del

Eenmaal in het bios zoek je naar het tabblad waar je leest:

bootpriority of een woord van dergelijke strekking.
Zorg daar dat het opstarten van DVD als 1e komt te staan.

Druk na de verandering op F10 en kies voor Ja / Y en je pc start opnieuw op. Zorg dat de Windows CD er al inzit, je krijgt dan gelijk de keuze om op een willekeurige toets te drukken om vanaf DVD te starten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan