Installatie Vista Ultimate OEM

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie1

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2008
hallo helpers,

Ik ben nieuw hier en ik heb wat probleempjes met mijn OS want met software ben ik niet zo goed. Laatst wou ik vista ultimate installeren ik deed een boot vanaf de dvd en de installatie begon. Na een tijdje was hij klaar en moest hij rebooten. Maar de reboot ging niet helemaal goed want ik kreeg na een tijde een blauw scherm met een error(dom van mij dat ik de error niet op heb geschreven). Ik heb toen nog wat geprobeerd en kreeg ook nog een error : IRQL_NOT_LESS_ORE_EQUAL. En later ook een blauw scherm waar stond:Beginning dump of physical memory
Physical memory dump complete. Systeemherstel kon mijn systeem niet automatisch repareren en zei : Gebeurtenis van probleem-> StartupRepairV2 fout tijdens instllatie(0x0).

Toen heb ik besloten om de schijf maar is opnieuw te formateren en vista eens opnieuw te installeren. De dvd speler was primairy boot en toen kwam er van, druk op een toets om windows met de dvd te starten. Als ik dit niet deed kwam er: A kernel file is missing from the disk. Insert a system diskette and restart.

Hierna heb ik vervolgens geprobeerd wel een toets in te drukken. Toen kwam er weer een blauw scherm met een error: 0x000000E7(0xFFFFFFFFC0000005,0x4FFFF8000985E251,0xFFFFF98000A05B98,0xFFFFF98000A05570)

verder is dit mijn systeem:

1 x Creative Soundblaster X-FI Xtreme Gamer Fatality Professional
5 x Coolermaster 120x120mm Casefan Neon Blue
1 x Zalman CNPS9700 LED
1 x Coolermaster Stacker 832
1 x Samsung 22" 226BW
2 x NEC AD-7173S Sata Zwart Bulk LabelFlash
2 x WD 320GB SATA II 16Mb WD3200KS
1 x Asus P5N32-E SLI
1 x Intel Core 2 Duo E6850 3,0GHz 4Mb
2 x Kingston HyperX 2048MB DDR2 Matched Pair PC6400 CL5
1 x XFX 768Mb 8800GTX PCI-E
1 x Coolermaster Real Power M 700W Modular

bvd,

robbie

Laatst bewerkt:
Probeer eens met een zachte doek de DVD schoon te maken

Ron

de dvd ziet er nog goed uit heb hem pas 2 dagen binnen. Bedoel je dan deze: Download - Memtest86 v3.4a ISO image (zip). Ik ben niet zo goed met software dus wat doet het en hoe werkt het:)

de dvd ziet er nog goed uit heb hem pas 2 dagen binnen. Bedoel je dan deze: Download - Memtest86 v3.4a ISO image (zip). Ik ben niet zo goed met software dus wat doet het en hoe werkt het:)

ja, ik bedoelde inderdaad die zip file...

dan moet je dat uitpakken met winzip moest je dat hebben ofwel kan je het gratis programma jzip downloaden :thumb:

sleep dat bestand dan naar je bureaublad en brand het dan op een cdtje met je cd brander(voor de meesten is dat nero denk ik)

dan opnieuw opstarten met dat cd-tje erin.
even gaan aanpassen in de bios dat je cd/dvd drive als eerste opstart en dan kan je beginnen met memtest :thumb:
---
Oh en ja, voor ik het vergeet :P
dat is dus om het geheugen te testen ;)

Laatst bewerkt:
ok thx ik zal het proberen,
ik had ook nog ergens gelezen dat het zo kon zijn dat je de windows op 2gb wel geinstalleerd kreeg en niet op 4 weet niet of dit kan kloppen. Want ik heb gewoon 64 bits dus die zou op 4 gb moeten werken. Volgens die persoon zou je de laatste 2 gb's dan nog installeren. Maar ik zal hier eerst eens mee aan de slag gaan.
(btw de memery test van windows gaf 0 fouten aan:)
mvg robbie

ok, ik hoor het dan nog wel...

ik zou het een nachtje laten draaien;)

memtest is nu al 13 uur bezig en hij heeft nog geen errors gevonden. Ik heb geen idee wat hij nu nog aan het doen is want ik kan al op exit drukk want pass is complete zegt hij.
mvg

robbie

Laatst bewerkt:
dan mag je hem gerust stoppen...

er zal niets mis zijn met je geheugen.

maar dus nu heb je je OS niet meer draaiende want een herinstallatie lukte niet meer?
dan kan je wel nog met je installatie-cd naar de herstelconsole gaan en het command "chkdsk /f" gaan uitvoeren(zonder aanhalingstekens.

heb je die schijf ook wel opnieuw geformateerd toen dat je vista ging opnieuw installeren?

ja voordat ik vista herinstalleerde heb ik de schijf geformateerd. Maar hoe kom ik dan op die herstelconsole??

ik zie geen mogelijkheid om bij die herstel console te komen telkens als ik met de dvd opstart komt dat blauwe scherm met die 0x000000E7 error!

nu vershijnt er weer een andere error: 0x0000000A(0xFFFFFAA30721211A, 0x0000000000000002,0x0000000000000000,0xFFFFF8000985E251)
ook staat er bij IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

mvg

robbie

wel je laatste error is goed bekend bij microsoft zo te zien...

kijk hier maar eens, lees het aandachtig door en voer de stappen uit
---
je zou in de herstelconsole moeten komen door op "r" te drukken

pfjeww dat wordt wel moeilijk voor mij zeg:(

--------------------------------------------------------------------------------

De informatie in dit artikel is van toepassing op:
• Microsoft Windows XP Home Edition
• Microsoft Windows XP Professional

ook op vista ultimate 64 bit???

Laatst bewerkt:
zou het er ook aan kunnen liggen dat ik op 1 schijf 3 partities heb. Namelijk C(40gb) D(40gb) en E(230gb). En op de C stond windows geinstalleerd en die heb ik geformateerd om vista op te zetten.

mvg robbie

Probeer eens alle externe hardwaren aftesluiten....
USB sticks Externe hardeschijfen enz
en probeer een met 1 geheugen bankje te installeren

ok ik ga nu proberen te installeren met 1 gb geheugen. Kan ik de 3 gb geheugen dan nog later toevoegen en hoe?
mvg

robbbie!!!!

ik heb nog iets in de bios ontdekt mijn geheugen draait op 2.12 V terwijl het allebei 1.90 hoort te zijn.

ok ik ga nu proberen te installeren met 1 gb geheugen. Kan ik de 3 gb geheugen dan nog later toevoegen en hoe?
mvg

robbbie!!!!

je kan natuurlijk die extra geheugenlatjes nog toevoegen moest het dan werken met 1tje maar dat valt later nog te zien hé ;)

Gewoon wanneer je pc is afgesloten dan de extra latjes toevoegen en als ik het niet mis heb herkent vista die dan gewoon weer...

vergeet ook niet alle andere apparaten af te koppelen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan