installatie vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

stef63

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2006
hallo,

in mijn acer aspire 5920 heb ik een nieuwe harde schijf moeten steken na een crash.
doordat er geen dvd's of cd's bijgeleverd zijn heb ik een vista business geleend van iemand. na enkele weken moest deze versie geregistreerd worden maar mijn licentie kwam natuurlijk niet overeen (=home). Via msdn heb ik een home edition gedownload. Het probleem is nu dat de laptop niet boot van dvd. Ik heb het zelfs geprobeerd met een xp dvd en dit lukt ook niet. Om te testen heb ik het geprobeerd met een win2k CD en dit werkt wel.

Mijn vraag is nu : hoe kan ik vanaf de dvd booten?

thx

In wat foor bestand is die home edition binnen gekomen en hoe heb je die gebrand? Ik heb het vermoede dat het een ISO (Image) is, die je zo als ISO hebt gebrand.

inderdaad als iso. het probleem is enkel dvd en niet bij dvd.vanaf de XP dvd, waarmee ik al verschillende keren mijn andere laptop heb geinstalleerd, kan ik ook niet booten

ik zal in elk geval bekijken. snap alleen niet waarom de WinXP dvd niet boot alhoewel ik die al verschillende keren heb gebruikt voor de herinstallatie

Heb je ook al in het bios gekeken of daar je DVD Speler als 1e boot medium is ingesteld?

ja hoor. staat als eerste. daar ligt het probleem dus niet. het lijkt mij gewoon dat de bios geen dvd herkend en daardoor niet kan booten van dvd, enkel van cd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan