installatie volgorde?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Harmen,

WAT snap je niet van datgene ik schrijf ?

enne, Samsam, ik ga het even heel anders proberen te benaderen, daarvoor moet ik effe heel hard aan de "uiers van Google" trekken. Je hoort spoedig meer !

Misschien moet je is helemaal op nieuw beginnen, zo'n beetje zoals door pasja uitgelegt is?
Wat je dus eigenlijk van plan was.

IRQ dat staat voor Interrupt request. Dit wil zeggen dat een apparaat een verzoek aan de cpu indient. Elk apparaat heeft zn eigenen irq dus nodig anders ontstaat er een conflikt. Soms kunnen ze gedeeld worden.
In het bios is het daarom vaak mogelijk een ander irq toe te wijzen aan een apparaat dat niet werkt omdat het dezelfde irq krijgt toegewezen.

Hier moet je is naar opzoek gaan. En als je dan aan het zoeken bent dan vind je ook wel de mogelijkheid om je onboard kaart uittezetten...........In apparaat beheer moet je hem niet verwijderen maar uitzetten(disable)

Hoop dat het een beetje duidelijk is zo........

groet
Harmen

Nevermind Pasja

ok,

ik heb google uitgemolken:

WAT staat in de bios bij jou achter "Primary Display" en welke opties heb je daar.........................??????

Even voor de zekerheid, dit staat in de systeeminfo bij IRQ toewijzing:

0 Systeemtimer
1 Standaard- (101/102 toetsen) of Microsoft Natural-toetsenbord
2 Programmeerbare interruptcontroller
3 (Vrij)
4 Communicatiepoort (COM1)
5 SiS 7018 Audio Driver
5 ACPI IRQ Houder voor PCI IRQ-besturing
6 Standaard-diskettestationcontroller
7 ECP-printerpoort (LPT1)
8 Systeem-CMOS/Real-timeklok
9 SCI IRQ used by ACPI bus
10 MPU-401 Compatible
11 Realtek RTL8139/810X Family Fast Ethernet NIC
11 SiS 7001 PCI naar USB open host-controller
11 SiS 7001 PCI naar USB open host-controller
11 ACPI IRQ Houder voor PCI IRQ-besturing
12 PS/2 compatibele muispoort
13 Numerieke-gegevensprocessor
14 Primaire IDE-controller (dubbele fifo)
14 SiS 5513 dubbele PCI IDE-controller
15 Secundaire IDE-controller (dubbele fifo)
15 SiS 5513 dubbele PCI IDE-controller

Ik zou me voor kunnen stellen dat de lankaart en de usb controllers elkaar in de weg zitten, maar zeker weten doe ik dat niet. En hoe verander ik dat dan als dat wel zo is? En die agp poort, zie je die hier nooit (com1 en lpt1 wel)

Samsam

Pasja,

Als je met primary display hetzelfde bedoeld als init display first dan staat daar nu dus AGP ( als ik die op pci zet vind hij de grafische kaart helemaal nooit). Maar ik mis een regel in de bios namelijk de regel: AGP VGA Selection. In mijn manual komt deze regel wel voor maar in de bios zelf niet. En juist hierbij zou ik de keuze voor AGP Slot moeten maken, en dat kan dus niet.

Geplaatst door samsam
Pasja,

Als je met primary display hetzelfde bedoeld als init display first dan staat daar nu dus AGP ( als ik die op pci zet vind hij de grafische kaart helemaal nooit). Maar ik mis een regel in de bios namelijk de regel: AGP VGA Selection. In mijn manual komt deze regel wel voor maar in de bios zelf niet. En juist hierbij zou ik de keuze voor AGP Slot moeten maken, en dat kan dus niet.
Daarom moet je volgens mij ook de AGP.vxd driver installeren.

Ik wacht voor nu even je reactie op Pasja af. Dit om het vooral voor jou een beetje overzichterlijk te houden.

Ondertussen kan je wel die kaart er is in doen en is in het bios opzoek naar die irq's

groetjes
Harmen

Windoos...

Daarom moet je volgens mij ook de AGP.vxd driver installeren.

Dus eerst je pc opstarten vxd installeren? en vervolgens opstarten met die nieuwe kaart?

Geplaatst door harmen__666

Dus eerst je pc opstarten vxd installeren? en vervolgens opstarten met die nieuwe kaart?
Ongeveer; volgens mij moet je (om wat te kunnen zien) eerst werken met de onboard graphics (zal samsam wat terug moeten zetten in BIOS misschien). Vervolgens de agp.vxd driver installeren (dan is ie 'open' voor windows o.a.) Dan de kaart erin. Vervolgens booten en in BIOS de AGP kiezen.
Dat zou m.i. een logische volgorde zijn t.a.v. wisselen videocontroller.

windoos: los dit dan eerst ff voor me op:

Geplaatst door samsam
Nogmaals gedag,

Het was inderdaad geen probleem geweest als er een setup bestand bij had gezeten, maar die zit er niet bij. Als ik van het volgende adres
http://www.ecs.com.tw/download/driver_vga_m.htm#sisagp_110

de SIS AGP driver download en unzip krijg ik drie bestanden:
Sisagp.cat
Sisagp.inf
Sisagp.pci

Niks geen setup bestand dus. Wat moet ik hier nu mee?

Samsam

Want dat lukt me dus ook niet. En waar haal ik AGP.vxd vandaan?

Samsam

Did you disable the onboard video in the BIOS setup Utility? "AGP vga selection" in BIOS .... do you have the AGP *.vxd installed? It should be on your motherboard CD.
op de cd dus.

nee, oke, maar die .inf is bruikbaar in apparaatbeheer als je de onboard(chip)kaart selekteert en dan kiest voor "vernieuwen stuurprogramma" en dan laten verwijzen naar die inf

Nou, oke, ik doe dus duidelijk toch iets niet goed. Ondanks herhaaldelijk installeren vanaf de cd van de agp, zie ik dus dat hij die bestanden gewoon ergens op de C schijf dumpt. Ik neem aan dat ze daar niet horen, want normaal zie ik drivers etc. ergens anders.

Bij browsen installatie cd van mobo zag ik ook een patch staan voor usb detect! Maar natuurlijk lukt dat ook niet om te installeren, krijg steeds een foutmelding: get directory.

Ondanks alle hulp begin ik nu dus knap moedeloos te worden. Toch maar opnieuw beginnen dan lijkt me beter, of niet?

Samsam

Hoi.

het loopt vast zie ik.....

Heb je al gezocht in het bios?

Geplaatst door samsam
Nou, oke, ik doe dus duidelijk toch iets niet goed. Ondanks herhaaldelijk installeren vanaf de cd van de agp, zie ik dus dat hij die bestanden gewoon ergens op de C schijf dumpt. Ik neem aan dat ze daar niet horen, want normaal zie ik drivers etc. ergens anders.

Bij browsen installatie cd van mobo zag ik ook een patch staan voor usb detect! Maar natuurlijk lukt dat ook niet om te installeren, krijg steeds een foutmelding: get directory.
Dit is toch een kwestie van windows installeren en de drivers plaatsen in de systeemmap, of?

Windoos,

De patch voor de usb detectie is een exe bestand, als ik dat dus opstart krijg ik een foutmelding.

Trouwens als dat geinstalleer van die agp.vxd veroorzaakt vreemde fouten op mijn pc, de C schijf kan je niet meer openen door op dubbel te klikken, icoon van de C schijf is inmiddels een window, de dvd rom kent hij ineens niet meer, is een icoontje geworden, ipv een letter en kan dus nu geen cdroms meer gebruiken.
Ik kap er nu dus mee, ga de hele boel opnieuw installeren, en als dat weer draait zal ik het resultaat even melden. Ik zal in elk geval de volgorde aanhouden zoals voorgesteld door pasja, met extra attentie voor het installeren van de agp drivers.

Toch heel erg bedankt voor alle moeite en inzet. Jullie horen van me.

Samsam

Hallo,

Zoals ik beloofd heb hier even een verslagje van de resultaten van het opnieuw installeren van alles. Het resultaat: 0,0 dus. Nog steeds geen USB, nog steeds geen grafische kaart gevonden.
Ik heb alles gedaan zoals jullie voorgesteld hebben, maar begin nu dus ernstig te twijfelen aan het moederbord op zich. Jammer dus.

Allemaal hartelijk dank voor de suggesties en oplossingen, volgende keer beter.

Groetjes Samsam

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan