installatie voltooien, voltooid niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter R15
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

R15

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2009
Hallo,

Wanneer ik de installatie van Windows 7 draai, dan blijft de installatie helaas hangen bij installatie voltooien.... Maar, hij loopt niet vast of zo, hij gaat gewoon niet verder.
Ook 2 a 3 uur aan laten staan, helpt niet :(.
Al heel veel geprobeerd en geprutst, maar zonder resultaat (hardware losgekoppeld, partitioneren, van harde schijf enz....)
Hoe verhelp ik dit probleem?

specificaties van mijn systeem:

mobo: Asus M2V
processor: AMD Sempron 3400+ (;):D haha, oud he! Wil binnenkort wel eens een nieuwe)
graka: ATI Radeon X550/X600 (ook wel een beetje oud, maarja, nog wel ff goed voor mij:cool:)
os (nu): Vista
schijfruimte: 320GB intern, 500GB extern

Als er nog meer informatie nodig is, zeg het maar.
Hoop dat iemand mij kan helpen.

R15

Laatst bewerkt:
Waar heb je die gekocht?

Niet gekocht, maar gedownload, wel originele versie, dus zo gekopieerd van een legale Windows 7 Ultimate versie.
Maar ook de proefversies van Windows 7 werken/werkten niet:(.
Dus je kunt nu niet gaan zeggen, koop een originele, legale uit de winkel, want die mag het dan eigenlijk ook niet doen.
De proefversies deden het ook al niet!!!!:(:confused:

---
off-topic:
Misschien moet Nederland massaal overstappen op Windows 1.01:D:cool:
De beste versie!!!

Hoi !

Draai, voordat je Win 7 installeert eens: http://www.microsoft.com/downloads/...FamilyID=1b544e90-7659-4bd9-9e51-2497c146af15 (taal wijzigen in dutch).

Mogelijk komt daaruit waar je probleem ligt.

Zeker niet bij Win 7, want da's de makkelijkste installatie die ik ooit bij 'n @Microsoft OS heb meegemaakt.....

Greetz,

Harry.

Bedankt, maar dat had ik ook al gedaan, het resultaat: geen problemen!:).
Eigenlijk ook wel weer jammer, wat zo komen we niet verder.

Hoi !

En ben je op een schone, geformatteerde partie begonnen met de installatie van Win 7 ?

En ben je begonnen via een opstart vanaf de Win 7 DVD ?

Als je op beide vragen ja antwoordt heb je echt 'n hardwareprobleem.

Greetz,

Harry.

Hoi !

En ben je op een schone, geformatteerde partie begonnen met de installatie van Win 7 ?

En ben je begonnen via een opstart vanaf de Win 7 DVD ?

Als je op beide vragen ja antwoordt heb je echt 'n hardwareprobleem.

Greetz,

Harry.

Ja, ik ben op een schone, geformatteerde partitie begonnen met de installatie van Windows 7.
En ik heb ook al geprobeerd om de installatie te doen vanaf de Windows 7 DVD (niet opstarten in Windows, maar gelijk al). Maar dan komt de dvd bij het 2e punt: bestanden uitpakken, daar houdt de installatie vaak al bij 1 of 2 procent op.:confused:

Zou het dan aan mijn AMD Sempron 3400+ liggen?
Deze processor is al wel best oud.
Ik heb (zoals eerder vermeld) ook al alle overbodige hardware losgekoppeld, en ander geheugen geprobeerd enzo.

Hoi !

Als je niet kunt installeren na opstarten van de Win 7 DVD ligt daar duidelijk het probleem !

M.i. is je PC mogelijk toch wat te oud, kan inderdaad de procrssor zijn als je het geheugen al getest hebt.

Oplossing kan ik in elk geval niet aandragen.

Greetz,

Harry.

Je kunt nog proberen Win 7 opnieuw te branden, zo langzaam mogelijk

Je kunt nog proberen Win 7 opnieuw te branden, zo langzaam mogelijk

Ook al gedaan, al wel 10 verschillende geprobeerd, ook van iemand anders, die op zijn computer wel werkte, maar natuurlijk niet op mijn computer, helaas...:confused:.
Maar als het ook echt aan de processor zou liggen, is er nog mer reden om een nieuwe te kopen! Maar ligt het daar ook aan? Ik zou anders niet weten waar het dan nog aan kan liggen, alleen nog de videokaart eigenlijk, maar ik verwacht niet dat daar het probleem bij ligt. Moederbord, ja, dat maakt volgens mij verder ook niet echt uit.
Dus dan blijft over de hardware-sectie: processor, videokaart of het moederbord...
Maar wat?

Bovendien: andere Windows installaties doen het wel (ook die van Vista). Ik heb ook al een installatie gedownload met 'AMD bootfix', maar daar lag het probleem dus ook niet.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Blijf je toch gewoon lekker Vista gebruiken, totdat je aan 'n nieuwe PC begint.....

Eerlijk gezegd: een Sempron is alleen goed voor wat MSN etc.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Blijf je toch gewoon lekker Vista gebruiken, totdat je aan 'n nieuwe PC begint.....

Eerlijk gezegd: een Sempron is alleen goed voor wat MSN etc.

Greetz,

Harry.

2e: Met je eens, maar ik wil vele applicaties tegelijk draaien, dit ding is gewoon sloom, en dat is (helaas) heel goed te merken. En dat komt ook deels door Vista. Windows 7 is sneller, en belast de processor minder. Maar ik ben wel toe aan een nieuwe processor.
Maar ik moet het misschien nog wel een tijd(je) met mijn Sempronnetje doen, dan is het wel fijn als het allemaal nog een beetje wat sneller reageert en doet dan wanneer je Vista gebruikt. Dus: Win. 7 is wat sneller, dan kan ik het nog een beetje langer uithouden met deze processor, dus daarom wil ik ook Win. 7, maar ik ben wel toe aan een nieuwe!

voor windows 7 heb je wel minimaal 1 gb werkgeheugen nodig mischien ligt het daaraan

dat zou niet uit moeten maken;
de systeemeisen van Windows 7 zijn o.a. 1gb RAM, maar in Vista is dat net zo!

dat zou niet uit moeten maken;
de systeemeisen van Windows 7 zijn o.a. 1gb RAM, maar in Vista is dat net zo!

Klopt, en ik heb 2GB ddr2 800Mhz geheugen, maar ik heb het ook al geprobeerd met 2x512MB ddr2 667Mhz geheugen, werkt ook niet.
Is het dan echt de processor? Dat lijkt mij in ieder geval!

off-topic:
Wel dom, Microsoft zegt dat Windows 7 is zoals jij het wilt, maar zo wil ik de installatie niet hebben, dus qua installatie vindt ik Vista beter :), maar het is eigenlijk hetzelfde, maar als je dieper graaft, is het (volgens mij) wel anders.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan