installatie voorbereiden : onherstelbare fout bij installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kirori

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 aug 2012
Dag allemaal,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Sinds kort kan ik niet meer bij mijn worddocumenten, als ik WORD aanklik of een document probeer te openen dan krijg ik eerst een pop-up met "installatie voorbereiden" om vervolgens een foutmelding te krijgen met "onherstelbare fout bij installatie".

Weet iemand waar ik het zoeken moet?
Vr groet,
Inge

Het lijkt alsof Word zelf is beschadigd. Dus controleer eerst de hardeschijf. Rechter muisklik voor eigenschappen, dan tweede tab van links, beide opties aanvinken. Na het opnieuw opstarten wordt de harde schijf op consistentie gecontrolleerd. Tweede optie: virus infectie: scannen dus.

Derde optie: beginnend hardwarefout, bij voorbeeld een harde schijf die kort voor het overlijden staat. Installeer piriform defraggler en bekijk de gezondheid van je harde schijf.

Als het bovenstaande factoren allemaal niet blijken te zijn, zou ik gewoon even kiezen voor opnieuw installeren.

Ok, vaak kan dit ook het gevolg zijn van een Office update. In dat geval moet je eerst even de originele installatie-media plaatsen - N.B. - in de originele locatie, dus de hardware moet zo geconfigureerd zijn als op het moment dat Office voor het eerst werd geinstalleerd.

Daarbij moet dat, behalve uiteraard onder de Beheerder welke geinstalleerd heeft, ook opnieuw voor iedere Gebruiker bij gewerkt worden, waarbij de Gebruiker tijdelijk geeleveerd (verhoogt) dient te worden naar Beheerder (Administrator), omdat anders de configuratie niet weg geschreven kan worden.

Als Gebruiker kan je de foutmelding in dit soort gevallen voorkomen door onmiddelijk op Annuleren te klikken zodra het dialoogvenster verschijnt.

Samen gevat: Installatie-media plaatsen, Gebruikers eleveren, Office toepassing openen, Configuratie voltooien, Office toepassing sluiten, Gebruikers normaliseren.
Daarna behoort het weer te werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan