Installatie W7 bij het opstarten gaat niet verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pincopallino

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2008
Dit gaat buiten mijn verstand om. Ik wil mijn laptop voorzien van W7 ( nu Vista ) schijf eruit gehaald ( gelukkig ) nieuwe schijf er in geplaatst en v/a de bios via de dvd rom gestart. W7 wordt geladen en zo voort alles lijkt ok te zijn maar bij het opstarten gaat de installatie niet verder, je krijgt te zien de bekende mededeling " druk op een toets als v/a de cd rom wil opstarten " als je dit doet dan begint de installatie opnieuw en het strand weer. Van alles geprobeerd ( 3X opnieuw ) zonder resultaat. Het installeren van een bestuuringsysteem heb ik diversen malen gedaan zonder problemen. Ik heb de hardeschijf met Vista terug gedaan en alles werkt weer maar het is niet wat ik wil. Om vragen te voorkomen waar een antwoord reeds bekend is...het volgende :
Amilo notebook Pi 3540
dual core processor/ 4 gb geheugen
De nieuwe schijf is geformatteerd en als primaire partitie geconfigureerd.
Bios = booten v/a cd rom.
Ik heb ook geprobeerd met W8 = hetzelfde helaas..
Weet iemand hier meer van ?

Eh... zoals ik het lees, begint de installatie wel normaal, daarna wil het systeem opnieuw opstarten, geeft de keuze "opstarten van CD", daar druk je dan op en de installatie begint opnieuw...
Nadat de eerste bestanden zijn geinstalleerd en het systeem start opnieuw op moet je NIET op een toets drukken... de bestanden om de installatie te realiseren staan dan al op de harde schijf.... de rest pikt Windows later van de DVD.

Eh... zoals ik het lees, begint de installatie wel normaal, daarna wil het systeem opnieuw opstarten, geeft de keuze "opstarten van CD", daar druk je dan op en de installatie begint opnieuw...
Nadat de eerste bestanden zijn geinstalleerd en het systeem start opnieuw op moet je NIET op een toets drukken... de bestanden om de installatie te realiseren staan dan al op de harde schijf.... de rest pikt Windows later van de DVD.

Heb ik vergeten te vermelden dat na het herstarten en na een wachttijd van meer dan 1 uur, ging het niet verder zie " Het installeren van een bestuuringsysteem heb ik diversen malen gedaan zonder problemen. " d.wz. ik weet hoe het moet behalve deze keer dan...

Waarom?
Mogelijk kan Vista/Win7 de Sata-/Raiddrivers voor deze hardware niet vinden.

Dit om uit te sluiten dat de Win7 de drivers voor de hd niet heeft.
Komt zeer zelden voor.

Maar welke hd is het?
Ondersteunt je moederbord deze wel?

Wordt deze wel in Bios weergegeven?

Op welke pc heb je deze geformateerd?

Laatst bewerkt:
Dit om uit te sluiten dat de Win7 de drivers voor de hd niet heeft.
Komt zeer zelden voor.

Maar welke hd is het?
Ondersteunt je moederbord deze wel?

Wordt deze wel in Bios weergegeven?

Op welke pc heb je deze geformateerd?

De hardeschijf wordt erkent anders zou de w7 dvd niet kunnen starten ( het wordt weergegeven met grootte enzovoort.. )
de hd is een toshiba
Geformaateerd bij een ander pc wat dan ?

Nee, dat is niet correct.
Ea wordt in eerste instantie ingelezen van de dvd.

Welke grootte en snelheid? M.a.w. zelfde schijf als de oude?
Mogelijk kan dit BIOS niet met grotere danwel snellere schijf overweg.

Nee, dat is niet correct.
Ea wordt in eerste instantie ingelezen van de dvd.

Welke grootte en snelheid? M.a.w. zelfde schijf als de oude?
Mogelijk kan dit BIOS niet met grotere danwel snellere schijf overweg.

natuurlijk wordt in eerste instantie ingelezen van de dvd maar als de schijf niet wordt erkent kunnen geen gegevens worden overgebracht naar de hd wat in mijn geval wel is gelukt tot.... Originele schijf is 320gb de nieuwe 500 de snelheid is gelijk en naar mijn mening maak het niets uit.Ik heb een maand geleden hetzelfde gedaan bij mijn dochter ( Dell inspiration 2 jaar ouder dan de mijne met een hd van 120 gb en nog geen eens een dual core processor. Hd vervangen door een toshiba 500 gb probleemloos W7 geinstalleerd )

opgelost = eigenschappen schijf > extra> schijf controle > fouten in het bestand systeem automatisch corrigeren > beschadigde sectoren zoeken en repareren daarna W8 geinstallerd . Hoe kan dat ? ik kan niets anders bedenken dat iets fout is gegaan met het formatteren/partioneren van de nieuwe schijf met partition magic ( software uit 2003 ).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan