Installatie W98 SE blokkeert na x %

Status
Niet open voor verdere reacties.

ROBIV

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 apr 2006
Berichten
2
De harde schijf van mijn oude pc was stuk en ik heb een nieuwe genomen, gelimiteerd op 32GB. Het betreft een Pentium 2 K6 processor. De harde schijf wordt goed herkend tijdens de opstart.
Ik kan ze dan ook succesvol formatteren. Bij de herinstallatie van W 98 blokkeert de procedure echter na 50 %.
Ik vermoedde een mankement aan de harde schijf en haalde een nieuwe in de winkel.
Bij de tweede poging precies hetzelfde fenomeen, echter nu na een 70 % van de installatie.
Een derde poging met een piepklein schijfje van 1 GB leverde een installatie van 99% op.
Daarna blokkeerde de installatie eveneens.

Graag advies wat mogelijk het probleem kan zijn.
 
lijkt me dan niet aan de harde schijf te liggen maar eerder aan de cd-rom...
zitten er misschien te veel krassen op?
 
Ik heb hier al aan gedacht. Het is een nieuwe originele CD en ik heb hetzelfde gedaan met een kopie van een andere CD.
Ik denk dit te mogen uitsluiten. De CD-rom lezer kan die mankeren op dergelijke manier?
 
Precies het zelfde probleem!!!!

Hallo, Robiv.

Ik heb precies het zelfde probleem.
Heb mijn oude laptop uit de kast gehaald. Waar windows 98 opstond, deze geformatteerd.
Wil nu 98SE installeren, door loopt alles, maar bij bestanden kopieren, geeft hij de volgende problemen.

Ik zou opdracht gegeven hebben om installatie te onderbreken.
Zodat hij niet verder gaat met installeren.

Weigert de ene keer bij 14 % de andere keer bij 50 %.

Vraag me ook af of een opstartdiskette van 98 of 98 SE het zelfde zijn. Volgens mij moet dit geen probleem geven.

Beschik over een Pentium II Toshiba laptop.
 
Een aantal dingen.
-zonde dat je de schijf limiteerd op 32Gb, daar bestaan bios overlay progjes voor om toch de hele schijf te kunnen gebruiken
-Na het vastlopen van de installatie, probeer eens de pc te herstarten, de setup opnieuw te starten (zonder een format dus), als het goed is krijg je dan de mogelijkheid van 'installatiehertstel' vaak werkt het dan wel.
-Als je de map 'win98' van de cd eerst kopieert naar de harddisk en vanuit daar probeert te installeren, gaat het dan wel goed??
 
ga je tips nu inzetten.

Alvast bedankt.

Je hoort nog van me.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan