Installatie Wifi versterker mislukt (TP Link 300 mbps)

Status
Niet open voor verdere reacties.

prinske86

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2014
Beste mensen,

Ik heb vandaag mijn wifi versterker binnengekregen en alle stappen gevolgd om tot een geslaagde installatie te komen. Tevergeefs. Op verschillende sites zie ik dat veel mensen moeite hebben met de installatie van deze versterker, maar ik ben de juiste oplossing voor mij nog niet tegengekomen.

De versterker waar het om gaat is: TP LINK 300Mbps Universal WiFi Range Extender met modelnr: TL WA850RE

Mijn router is: Cisco EPC3925

Ik heb het idee dat er niks mis is met de versterker. De indicatielampjes geven aan dat hij Wifi zoekt, die wordt op een gegeven moment gevonden en hoe verder ik met dat ding weg ga staan van de router, hoe minder signaal dat hij heeft. Mij lijkt dus dat hij het juiste signaal heeft gevonden. Maar mijn PC ziet het signaal van de versterker niet. Ik kan maar met 1 draadloos netwerk verbinding maken en dat is de router zelf. De versterker wordt niet gezien.

Ik heb geprobeerd om de versterker direct met een lan-kabel aan te sluiten aan mijn pc zonder dat ik de draadloze verbindingen van mijn pc uitzet. De pc geeft aan aan dat er 'verbinding is met een netwerk zonder internettoegang'. Door http://tplinkextender.net/ in mijn adresbalk in te typen en in te loggen op de versterker kan ik heel de installatie handmatig doorlopen. De versterker vindt dan het netwerk gewoon en ik kan met de router verbinden.

Er staat na installatie:

Main Router/AP WiFi Network Name(SSID): Ziggo75514
Main Router/AP MAC Address: E8-40-F2-87-18-47
Signal: 50%
Connection Status: Connected

Het signaal is wat tam, maar dat klopt, want ik zit een heel eind weg van de router.

Als ik via mijn pc kijk naar de draadloze netwerkverbindingen, dan staat daar alleen mijn router maar bij met een heel zwak signaal. Mijn pc ziet de versterker dus niet.

Wanneer ik de lan-kabel losmaak en de versterker ergens in huis weghang (naast de router, naast de pc, of in het midden) dan kan ik niet eens in de instellingen komen van de versterker. Wanneer ik dan http://tplinkextender.net bij mijn browser in typt probeertie naar een website te gaan.

Help!:)

Hoi,

zend de wi-fi versterker uit met dezelfde SSID als de router ? Probeer de SSID in de versterker eens te veranderen ( andere naam ), aan de WPA sleutel niks veranderen. Misschien dat het signal wat meer opvalt. Wacht even een paar minuten, en kijk dan in het draadloos netwerk lijstje op je computer. Zie je niks, probeer het lijstje te herladen, of " refreshen " .

Ik maak sindskort gebruik van dezelfde soort versterker ( 150 Mbps versie ). Hoewel de gebruiksaanwijzing zegt dat je ook draadloos het ding in kan stellen, is het mij ook nooit gelukt ( probeert inderdaad naar een website te gaan, ipv de instellingen ). Daarvoor heb ik hem tijdelijk bekabeld aangesloten op een laptop, toen ging het instellen prima. Dus je bent niet de enigste ;).

Het zou toch zo simpel moeten zijn... steek de repeater dicht in de buurt van de router in een stopcontact, druk op de WPS knop van de router tot het lampje knippert, druk op de WPS knop op de TP repeater en laat de boel een minuut of vijf met rust. Haal daarna de TP uit het stopcontact en steek deze er halverwege de afstand die je wilt overbruggen weer ergens in.
Als je een smartphone hebt kun je een app als "Wi-Fi analyzer" installeren, daarop zou je dan 2x een curve van het netwerk Ziggo75514 moeten zien.
Automatisch omschakelen tussen router en repeater werkt vaak niet lekker, schakel Wi-Fi op de PC even uit en dan weer in, vervolgens zal deze het sterkste signaal pakken.

Hoi,

zend de wi-fi versterker uit met dezelfde SSID als de router ? Probeer de SSID in de versterker eens te veranderen ( andere naam ), aan de WPA sleutel niks veranderen. Misschien dat het signal wat meer opvalt. Wacht even een paar minuten, en kijk dan in het draadloos netwerk lijstje op je computer. Zie je niks, probeer het lijstje te herladen, of " refreshen " .

Ik maak sindskort gebruik van dezelfde soort versterker ( 150 Mbps versie ). Hoewel de gebruiksaanwijzing zegt dat je ook draadloos het ding in kan stellen, is het mij ook nooit gelukt ( probeert inderdaad naar een website te gaan, ipv de instellingen ). Daarvoor heb ik hem tijdelijk bekabeld aangesloten op een laptop, toen ging het instellen prima. Dus je bent niet de enigste ;).

Dit heeft gewerkt!!

Ik heb de versterker inmiddels tussen de router en de pc ingehangen. Ik heb dan 'uitstekend' ontvangst (dwz 4 blokjes van de 5). Via speedtest.nl doe ik even een test en daar staat een downloadsnelheid van tussen de 1500 en 2200 KByte/sec. Ik heb een ziggo abonnement van 60 / 6 Mbit/s (download/upload). 2200 Kbyte/sec is dan nog niet alles toch? Achter mijn PC zittend haal ik met mijn telefoon ruim 5000 Kbyte/sec op het network van de versterker.

Waar hang je de repeater neer.
Je moet dus voorkomen dat je tussen de router en de repeater zit.
Dat gaat niet werken.
Het is ook geen versterker, maar een verlenger.
De repeater verlengt het draadloos signaal.

Waar hang je de repeater neer.
Je moet dus voorkomen dat je tussen de router en de repeater zit.
Dat gaat niet werken.

ik schreef
Ik heb de versterker inmiddels tussen de router en de pc ingehangen.

Het signaal is weldegelijk versterkt op deze manier, maar mijn vraag is of ik meer snelheid zou moeten verwachten

Nee, zo niet.
De pc krijgt nu twee dezelfde signalen binnen.
En dan moet de pc maar zien welke hij neemt.
Kost tijd en daardoor snelheid.

Nee, zo niet.
De pc krijgt nu twee dezelfde signalen binnen.
En dan moet de pc maar zien welke hij neemt.
Kost tijd en daardoor snelheid.

Hm, is dat zo? ze hebben namelijk verschillende namen. Ik ben alleen met mijn versterker (verlenger) verbonden. Ik kan zelf kiezen welke ik neem door de verbinding te verbreken en de andere te verbinden. Denk niet dat de pc hier moeite mee heeft. Heb ik misschien een zwakke ontvanger? Ik heb zo'n USB-stick die bij mijn pc voor ontvangst zorgt. Zou dat de oorzaak kunnen zijn dat mijn pc 2000 ontvangst heeft en mijn telefoon 5000?

Dan heb je de extender ingesteld als tweede accesspoint, en niet als repeater.
En daar ga jij dan tussen zitten.
Lees de gebruikers handleiding nog een keer door, want het is niet helemaal goed gegaan.

Dan heb je de extender ingesteld als tweede accesspoint, en niet als repeater.
En daar ga jij dan tussen zitten.
Lees de gebruikers handleiding nog een keer door, want het is niet helemaal goed gegaan.

De handleiding ken ik inmiddels van buiten. Precies die stappen gevolgd. Kun je toelichten wat je bedoelt?

>>>Hm, is dat zo? ze hebben namelijk verschillende namen<<<

Je hebt dus de router en de repeater twee verschillende ssid's gegeven.
In repeater modus hebben ze dus DEZELFDE ssid.
Als je dus je eigen netwerk zoekt zal je maar een netwerk zien.
De repeater is dan onzichtbaar.

En dan is het wenselijk voorbij de repeater te gaan zitten, en niet tussen de twee signalen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan