Installatie wil niet lukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

peepmansz

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2013
:shocked:Ik installeer al zo,n slordige 20 jaar windows op compies (95,98,millenium,vista,7 en 8 enz)maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
de p.c start normaal op (startscherm en al)wel vraagt hij of ik normaal op wil starten(geen goed teken) je weet wel ,stroomstoring enzo.
Maar na het startscherm,gebeurd het,eerst dacht ik dat het een wallpaper was,een zwart scherm met onderin een horizon met geannimeerde kleurtjes
dat samenvalt met een toetsenbord dat niets meer doet,zelfs geen cont+alt+delete.En dat is alles (zelfs na 5 uur!).Waar zit hem de clou?
B.V.Dank peepmans

Welkom peepmansz,

Ik heb de titel aangepast, deze was niet echt duidelijk zoals die eerst was. Succes met de installatie verder.

Windows XP
Probeer eens de computer op te starten met de laatst bekende juiste configuratie

Lukt dat niet, dan opstarten van de Windows CD, kiezen voor R(eparatie), dan kom je in de herstelconsole
Achter de prompt trommel je de volgende commando's, alle gevolgd door: "enter":

chkdsk /f /r
fixboot
fixmbr
bootcfg /rebuild
Exit.

Windows Vista & 7
Start de computer op met de laatst bekende juiste configuratie

Lukt dat niet, start dan op met de recoverycd in de herstelconsole & kies allereerst voor opstartherstel.
66b9e3c2-bb67-47bf-802c-b753b54bcc19_0.jpg

Lukt dat niet, start op met de recoverycd in de herstelconsole & kies voor de Opdrachtprompt.
Typ vervolgens:

1. chkdsk /f /r
  2. bootrec /fixboot
  3. bootrec /fixmbr
  4. bootrec /rebuilbcd

Laat na ieder commando je systeem eerst zijn werk doen & herstart.

Succes.:)

het probleem is verholpen,kortsluiting in een kapotte sata/raid slot nr 7.
zag het bijj moederbordinspectie godzijdank.nu kan ik eindelijk in dos.maar
dat scherm met die kleurrijke horizon intrigeerd me nog mateloos???
bedankt satshow , dorado en ilja wolf top!

Laatst bewerkt:
maar die horizon?

Ik mocht willen dat ik bij ms.dos aankwam,maar zelfs als ik vraag ;veilige modus+dos,hij (de p.c_)haalt zijn neus op en voert
het zelfde spelletje weer af,dat ik win 7 wil in??staleren,vervolgens hoe (veilig),de win startup pagina en de o zo gehate kleurenhorizon
waar best veel processor tijd en geheugen inzit,kent niemand dat scherm??:evil:

Laatst bewerkt door een moderator:
dat dacht ik ook (een hele grote van nvidia),maar nee dus.gewoon een kapot slot (sata) op het moederbord.
die horizon krijg ik nu weer als ik de oude windowsinstallatie op schijf 2 oproep,gek genoeg.
heb helaas geen tijd en zin, om dat uit te zoeken.goedendag

IK BEN er ook achtergekomen wat die gekleurde horizon is hij fungeert als beeldvulling bij,als je een internetaansluiting hebt en de nieuwe windows daar kennis mee maakt
en
als die de videokwaliteiten van je p.c afleest,n soort zoethoudertje,eindelijk!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan