Installatie win 2000 met recovery cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kiaraken

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 dec 2005
Ik heb een tweedehands Compaq laptop met windows xp erop staan.
Nu zou ik graag voor bepaalde progamma's win 2000 er bij zetten in dual boot.
Ik heb een sticker kleven op de laptop met licentienrs(productkeynr) voor win 2000 en xp.
Er werden echter geen cd's bij de laptop geleverd.
Nu kan ik een Originele compaq restore cd windows 2000 nl te pakken krijgen voor het zelfde type laptop.
Zal ik daarmee de windows 2000 nl kunnen installeren op mijn laptop?

Een recovery Cd is net zoals het zegt.
Een CD om een besturingssysteem terug te zetten in een vorige staat. Niet om opnieuw te installeren

Er bestaat een hele grote kans dat je C-Schijf over wordt geschreven, omdat een recovery CD het automatisch op de C-Schijf zet.

Om win2000 te installeren heb je een installatie CD nodig.

Ja, als het echt voor dezelfde laptop is kan dat prima.
Haal dan eerst de schijf helemaal leeg, installeer dan met de recoverycd win2000.
Maak evt. een extra partitie op je harde schijf en installeer dan windows xp op die extra partitie.
Het is in ieder geval belangrijk dat je eerst de recoverycd gebruikt, anders word je xp waarschijnlijk overschreven.

killermenace zei:
Een recovery Cd is net zoals het zegt.
Een CD om een besturingssysteem terug te zetten in een vorige staat. Niet om opnieuw te installeren

Er bestaat een hele grote kans dat je C-Schijf over wordt geschreven, omdat een recovery CD het automatisch op de C-Schijf zet.

Om win2000 te installeren heb je een installatie CD nodig.

Killermenace,
Je hebt niet helemaal gelijk, omdat een recovery cd een herstel cd is waar als het goed is alle device drivers van het Compaq apparaat in dit geval en het besturingsysteem op staan.
Het is een besturingsysteem op maat zo gezegd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan