Installatie Win XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

smapat19

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2006
Hoi,

Ik zit met het volgend probleem:
Ik probeer win xp op mijn laptop te installeren. Na het formatteren en installeren van de bestanden start de laptop automatisch op via de cd en kom ik weer op het scherm waar ik Win XP kan installeren. DIt heb ik nu al 3 keer achter elkaar gehad.

Wie kan mij uit deze cirkel halen?

Alvast bedankt.

gr,

smapat

hoi,

op onderstaande loop ik vast:
Nadat de bestanden gekopieerd zijn zal de installatie van start gaan. De installatie zal vervolgens aangeven dat het systeem gaat initialiseren en start vervolgens opnieuw op. Het is nu belangrijk dat u het systeem NIET meer opstart van de cd. Zodra het menu opgestart wordt dat in het eerste plaatje wordt aangegeven dan moet u niet op een toets drukken. Na een paar seconden zal de set-up gewoon doorgaan.

Windows start namelijk wel op vanuit de CD. Dit terwijl ik niets indruk. Ook als ik herstart zonder de CD erin, krijg ik de melding dat ik een boot disk moet plaatsen...

dus ik weet niet precies wat ik fout doe...

In dat geval zou je het volgende kunnen proberen:

start wederom op met de CD maar verwijder nu eerst alle partities en maak desgewenst één of meerdere nieuwe aan.
Start nu opnieuw op met de CD erin en start de installatie van Windows. Nu zou het probleemloos moeten gaan verlopen.

Zolang je maar met je vingers van willekeurige toetsen afblijft....................

Ok dit ga ik proberen.
ik hou jullie op de hoogte.

Bedankt.

gr,

smapat

Je zou ook, als de computer opnieuw opstart de cd eruit kunnen halen en dan laten doorstarten. Windows vraagt dan zelf weer naar de cd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan