Installatie Windows 10 blijft hangen bij bestanden voorbereiden voor installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassie1992800

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 aug 2016
Hoi ik heb een probleem bij de installatie van Windows 10. Heb overigens een licentie van Windows 10 gekocht en een installatie opstart dvd gemaakt. Heb alle harde schrijven geformatteerd. Daarna met de installatie begonnen. Maar als hij bij het kopje bestanden voorbereiden voor installatie komt blijft hij hangen op 1 % en zit d'r al een uur op. Ook paar keer opnieuw geprobeerd te installeren maar hij blijft hangen bij 1 procent. Kan iemand me helpen?
Betreft MSI moederbord I 5 4460 processor Alvast super bedankt

Wat ik nu ga zeggen lijkt zeer raar maar je zal wel merken waarom

Probeer eens linux te installeren deze gaat je master boot record dan juist zetten
vervolgens ga je alle schijven instellen tijdens installatie dus maak je manueel een ntfs fast aan en nog een schijf fat32 nu kan je drivers downloaden en op die fat32 zeten dient max 5gig is nu moet je wel maken dat windows 200gig heeft ongeveer het moet met minder ook lukken maar in vele gevallen zet hij enkele hidden sectors op ergens tegen 190 zodat je windows partie niet meer kan locken zoals vroeger wel eens werd gedaan (je kon toen zorgen dat niets meer kon wijzigen als je de schijf na installatie verkleinde tot de laaste byte)dus bij elk virus kreeg je een melding dat de schijf te klein was.
maar dat ter zijde

nu je zorgt best dat de ntfs in het begin staat en de fat32 op het einde.plaats alles van de fat32 ook op stik.nu bij het intalleren windows 10 kan het zijn dat hij alle parties wist ook linux. Het is helaas hinderlijk dat hij linux verwijdert indien het niet onmiddelijk lukt. als hij drivers vindt zal hij pogen die te gebruiken en als hij merkt dat ze werken staat het onmiddelijk juist.je kan uit veiligheid overweging altijd nog een linux naast plaatsen met een fat32 (20gig) voor de files die je lokaal niet kwijt wil.

ik wens je alleen veel success

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan