Installatie windows 7 driver missing

Status
Niet open voor verdere reacties.

tarajose

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2010
Berichten
5
Ik heb een nieuw gekochte computer moederbord ASRock K10N78M. ik heb een Windows 7 cd gekocht in de winkel. Als ik wil gaan installeren kom ik zover dat ik de taal kan kiezen en de licentievoorwaarden kan accepteren. Het scherm erna wil hij beginnen te installeren maar hij ziet geen driver om windows op te installeren. Ik heb overal gezocht op internet maar ik vind nergens een besturingsprogramma voor windows 7 in combinatie met dit moederbord. Met de drivers voor Vista functioneert het ook niet. Verder heb ik Xp geprobeerd te installeren, dit is gelukt voor zover ik weet maar die wil hij niet starten om de een of andere reden. Kan iemand mij helpen. Ik ben al 1x teruggeweest naar de winkel en heb al 3 x telefonisch contact gehad. Ik kom er niet uit.
 
Nou dat snap ik allemaal wel maar ik krijg na het accepteren van de licentieovereenkomst dat beeld met de vraag waar ik Windows 7 heen wil installeren maar hij ziet geen harde schijf. In de bios ziet hij deze wel. Alleen tijdens de installatie wordt hij niet herkent. Tevens vind ik geen besturingsprogramma SATA RAID voor mijn moederbord.
 
Bij die cursus wat jij aangeeft krijg ik dus bij het plaatje onder nr 6) in het grote witte vak waar de disks staan helemaal niets.
 
Hoi !

Duik in het bios van de Asrock en kies voor: "Default Settings

Controleer of bij " Integrated Peripherals" bij Onchip Sata Type: Native IDE of IDE mode staat ingesteld.

Nu zal je installatie geen problemen geven.

Greetz,

Harry.
 
Hallo Harry,

Ik heb in de bios gekeken bij mij heet het allemaal een beetje anders maar alles staat op IDE en nog hetzelfde probleem. Weet je nog iets wat ik kan proberen? Ik heb volgens mij al zowat alles gehad. Heb al 3 dagen internet afgezocht maar schijnen toch meer mensen dit probleem te hebben.
 
Hoi !

Deze: http://support.microsoft.com/kb/927520 geldt ook voor Win 7 !

Controleer vooral 1 & 4.

Greetz,

Harry.

Ik heb het gelezen Harry. Maar 1 is voor mij veel te ingewikkeld sorry ik zou niet weten hoe ik dit moet doen. Bij 4 staat: klik op start, maar ik heb nog niets geinstalleerd dus start openen lukt dan niet echt. Misschien ben ik gewoon te dom of ik zie iets over het hoofd. Ik zoek weer verder mocht je nog iets weten ik hoor het graag. Mzzl José
 
Hoi !

Het probleem is dus dat Win 7 je HDD niet herkent.

Is 'n nieuw exemplaar, dus de bedoeling is de HDD bootable te maken.

Dit kan ook prima met Hiren's Boot CD: http://www.hirensbootcd.net/

Downloaden, branden als .ISO, daarvan opstarten, een van de partitietools gebruiken, je HDD partitioneren, formatteren als NTFS, en evt. mbr herstellen.

Je kunt ook met de geassembleerde PC teruggaan naar de zaak waar je 'm gekocht hebt, en vragen of ze je even willen helpen met de installatie.

Succes,

Harry.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan