Installatie windows 7 lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DimKo

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Hallo!
Ik heb net geprobeerd om windows 7 te installeren. Alleen lukt het niet. Ik krijg bij het selecteren van mijn HDD: windows cannot be installed to disk 0 partition 1.
Op deze hdd stond eerst windows Xp pro. Maar dit heb ik geformatteerd. Ik heb hier en daar gelezen dat je een driver of zoiets nodig hebt voor je Sata/ide oid.
Want ik heb het nu al met drie HDDs geprobeerd, maar telkens krijg ik dezelfde opmerking.
kan iemand mij helpen!!???

Mijn Sata HDD's werden zonder moeite herkend. Herkend de BIOS de schijven wel ?

ja. dat wel.
btw, mijn HDD is een IDE.

Laatst bewerkt:
IDE zou altijd moeten werken, zijn verder ook geen drivers voor nodig zoals vroeger met Sata.
Had je al geprobeerd alle partities helemaal te verwijderen en weer opnieuw aan te maken voordat de installatie van Windows begint?

hoe doe je dit dan?
Ik heb niet zoveel ervaring met dat soort dingen. Ik heb wel de HDD geformatteerd, maar ik denk niet dat je dat bedoelt.

Als je in het installatie gedeelte van Windows 7 kan komen, dan krijg je de keuze voor aangepast / custom. Daar kan je ook partities aanmaken / verwijderen etc.
Dus ja het is gewoon formatteren maar dan via de Windows 7 setup.

Externe progs leveren soms problemen op heb ik wel gemerkt.

hoi!
bedankt iedereen die hier een reactie heeft geplaatst, maar ik heb het probleem al gevonden.
Ik heb het met een andere mobo geprobeerd, waarhij wel gewoon installeerde.
Dus het lag aan de mobo. Dit is btw een oude asus moederbord.
Ben ook wel een beetje dom geweest om op zo'n oud ding te proberen om windows 7 te installeren.
bedankt iedereen!:thumb::thumb::thumb::thumb:

:thumb:
Ja oud spul met een nieuw OS wil ook niet altijd zoals je ziet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan