Installatie Windows 7 op SSD

• Onderwerp starter Onderwerp starter @xa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

@xa

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2001
20160114_132827_resized.jpg
Na het plaatsen van een SSD schijfje in mijn pc en het loskoppellen van de Harddisk voor de installatie is het volgende ontstaan waar ik geen antwoord voor weet.
Na het SSD schijfje te hebben geplaats ben ik begonnen met het formatteren van dit schijfje (Intel 120 GB) deze staat op Sata (0) ook na het toewijzen van dit schijfje bij schijfbeheer was alles OK.

Na de installatie van Windows 7 dat vlot verliep heb ik de pc uitgeschakeld en mijn tweede Harddisk aangesloten waar nog mijn data opstond daar heb ik verder niets mee gedaan tot dusver nog alles goed en deze worden na herstart ook meteen erkend alleen even de volgorde moeten instellen van C= SSD (D-E) = HD -F= DVD-RW. (zie afbeelding)

Na controle in schijfbeheer staat mijn OS op schijf (1) en mijn HD op schijf (0) terwijl dat toch omgedraaid moet zijn normaliter, wel moet ik vermelden dat de pc perfect werkt.

Wat is hier verkeerd gegaan nacontrole op de Sata aansluitingen en Sata kabels moet alles in orde zijn, wie weet waar het is fout gegaan, gaarne info in deze alle tips zijn welkom waarvoor mijn dank.

Laatst bewerkt:
De SSD hangt aan de 2e sata aansluiting op het mobo en de HDD aan de eerste........
Pak de manual van het moederbord er even bij want je verteld dat ze goed zitten maar dan had je dit niet.

Komt wel vaker voor.
Ik heb hier ook zo'n mobo waarbij ik 100% zeker de opstart HD/SSD in slot 0 gestoken heb (wat volgens het manual slot 0 is), maar Windows vindt dan in zijn eigengereidheid dat dat slot 1 is en de 2e HD ziet ie dan in slot 0
Maar alles werkt prima, dus niets om je druk over te maken.

Bedankt voor jullie reacties, als ik dan uit ga dat er werkelijk een Sata kabel verkeerd zit en ik prik die om staat dan wel de SSD op (0) zonder opnieuw te moeten installeren, en als ik dit uitvoer loop ik dan weer tegen andere problemen aan graag antwoord op deze vraag waarvoor dank.

In een ander sata-slot prikken kan zonder enig probleem.
Wel even in de BIOS kijken of de SSD wel als opstart drive staat (en anders zo zetten).
Voor Windows maakt het niets uit.

Zie mijn antwoord hierboven.
Windows blijft ongewijzigd.
Maar om helemaal zeker zo min mogelijk problemen te hebben (want je weet het nooit zeker bij windows :-) dan zou ik het laten zoals het is.
Gouden regel in de ICT: als het goed werkt wees dan blij en laat het dan zo en verander niets. Elke verandering geeft nieuwe problemen.

Hallo, ik heb de sata omgeprikt en inderdaad windows 7 start dan niet meer op. Het betreft een HP 8200 Elite waarvan de Sata 0 donkerblauw is en Sata 1 lichtblauw en wit voor de dvd-rw.
Mijn SSD staat op deze donkere blauwe op Sata 0 dus officieel staat deze goed maar de HP ziet dit toch zoals je al aangeeft anders en heeft het omprikken in deze geen zin gezien dit niet gaat werken.

Het blijft een rare zaak als je alleen maar op Sata 0 je SSD heb staan en verder alleen maar je dvd nog heb aangesloten voor het installeren dat deze dan alsnog na het aansluiten van de HD op Sata 1 je dit kan doen tegek vor woorden, maar gelukkig werkt alles goed dat is eigenlijk het voornaamste maar geen tevredenheid in denken hoe dit mogelijk is dat dit kan ontstaan terwijl alles goed staat.
Het zal voor mij altijd een openvraag blijven, maar ik heb geduld.

In veel biossen moet je bij het omprikken wel even aangeven welke dan de boot schijf is. Heb je dat gedaan?

Dag Andre, nee dat heb ik niet gedaan omdat ik gewoon even wou proberen of het zo maar kon worden omgeprikt. Dat zal ik morgen gaan bekijken maar mijn vraag blijft staan in mijn hoofd hoe is het mogelijk dat dit is kunnen gebeuren als je alleen maar installeerd met de SSD op Sata 0 en verder niets aangesloten op de dvd-rw speler na.

Mij is worden gevraagd of mijn vraag is opgelost dat is dus NEE, maar zoals " srpchulp #6" Gouden regel in de ICT: als het goed werkt wees dan blij en laat het dan zo en verander niets. Elke verandering geeft nieuwe problemen.
Dus sluit ik mij aan bij dit advies en zal dit zo laten al blijft het een rare bedoening.

Status: OPGELOST.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan