Installatie Windows 7 op Upgrade PC lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

slico

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Hoi iedereen,

Afgelopen week heb ik mijn pc laten upgraden door de kapotte case en HDD te vervangen voor een nieuwe case en SSD + HDD. De oude kapotte HDD heeft de computerzaak er in laten zitten.
Toen ik de computer voor het eerst opstartte, startte hij dus van deze oude HDD op en deed hij het prima.

Toen starte ik hem opnieuw op met de originele installatiedisc van Windows 7 erin om een schone installatie op de SSD uit te voeren. En toen ging eigenlijk alles fout. Sowieso moet ik altijd al tien minuten wachten voordat het installatieprogramma naar voren komt. De installatie draaide voor de rest prima, hij pakt alles uit en installeert deze, maar na de automatische reboot loopt de computer steeds vast, bijvoorbeeld op Windows starten. Na een handmatige reboot komt er deze BSOD naar voren:
http://i.imgur.com/BkEpCp0.jpg

Toen heb ik van alles uitgeprobeerd, alle mogelijke opstellingen van de twee HDD's en de SSD geprobeerd. En de twee schijfjes RAM apart uitgeprobeerd. De Windows Memory Diagnostic Tool gedraaid, daar kwamen geen fouten uit. Daarnaast heb ik de BIOS gereset.

Een andere CPU, moederbord of grafische kaart om te testen heb ik zo niet, daarnaast heb ik daar ook weinig ervaring mee (heb de pc dus van de week door een computerbedrijf in elkaar laten zetten)
Daarnaast brandt op m'n moederbord (Gigabyte) het bovenste ledje rood, die daaronder is oranje en de onderste twee zijn groen.

Het stomme is dat ik mijn oude harde schijf in mijn eerste installatiepoging heb geformatteerd, ik heb nu dus geen werkende Windows meer staan op een harde schijf. Alles wat ik kan proberen, moet ik dus in de opstartomgeving doen.

Ik heb de foutcode van de BSOD van hierboven (MACHINE_CHECK_EXCEPTION en de 0x0000009c) hier gezocht en gegoogled, maar een passende oplossing kan ik niet vinden. Het moet een hardware of driverprobleem zijn, maar ik kan me niet bedenken welke.

Ik draai deze opstelling nu:
Intel i5 750 Boxed
Gigabyte GA-P55-UD3
Club3D HD 5750 1GB GDDR5 PCI-E
Corsair Carbide 200r Dlosed
Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
Kingstom ValueRAM KVR1333D3N9k2/8G
be quiet! Straight Power BQT E7-CM-840W
Samsung 840 EVO 120GB
Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM0003

Het zou mooi zijn als hier iemand mij kan helpen, ik kom er echt niet meer uit.

Probeer de Windows installatie met enkel de SSD aangesloten (dus alle andere harde schijven niet aansluiten!). Nadat Windows dan geïnstalleerd is (en de computer uit staat) de andere harde schijven weer aansluiten. Controleer eventueel of dat de SSD als eerste boot-device staat aangegeven in de BIOS.

Bedankt! Maar dat heb ik ook al geprobeerd. Ook met alleen de niewe HDD aangesloten.

En bij de installatie heb ik wel de CD-Romdrive als eerste boot-service aangegeven, anders kom ik niet in het installatieprogramma?

Laatst bewerkt door een moderator:
Vergeet niet dat de ssd dan op de sata1 aansluiting geprikt moet worden op je moederbord

Okay, nu had ik de CD-romdrive op 0 Slave staan en de SSD op 3 Master.
Zo was het ook aangesloten door het bedrijf dat m'n computer in elkaar had gezet. Maar dat klopt dus niet?

Laatst bewerkt door een moderator:
@slico,

Ik heb een paar quotes verwijderd. Indien je direct reageert op iemand kun je hiervoor de knop "snel reageren" of "reageer op vraag" gebruiken.

Ik heb de SSD op 0 master staan nu, dus dat moet goed zijn.

Vandaag heb ik ook een nieuwe USB-stick gekocht en daar de iso op gezet met behulp van het officiele programma van Windows. Ik heb het idee dat ie iets sneller door de installatieprocedure loopt, ik hoef bijvoorveeld geen minuten te wachten voordat ie het programma opstart.
Daarna komt er echter hetzelfde probleem, de computer blijft hangen op Windows Starten of op Updaten register. Elke handmatige reboot daarna geeft hetzelfde resultaat.
Aan de CD-romspeler of de dvd ligt het dus in elk geval ook niet.

Zojuist heb ik ook een officiele Windows 8 iso gedownload en op de USB-stick gezet. Daarmee kom ik ook in het officiele installatieprogramma, het installeren gaat prima en na de reboot loopt ie ook weer vast...

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Dan is het mogelijk een defecte SSD. Of je SATA kabel is niet helemaal lekker, dus die kan je nog even makkelijk verwisselen ;)

Toch opgelost nu gelukkig!

De oplossing was om de bios te flashen naar de nieuwste versie. Dit kreeg ik eerst niet voor elkaar, maar nadat dat lukte, verliep de hele installatie prima!

Toen ik later probeerde om Windows te herinstalleren om mijn SSD + HDD op AHCI te laten draaien, kreeg ik dezelfde melding weer. Maar toen was m'n geduld op en heb ik alles weer teruggezet en draai ik nu gewoon op IDE...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan