installatie windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matn

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2008
Berichten
11
Hoi iedereen,


ik heb een serieus probleem.

Ik heb hier een computer die altijd gewerkt heeft onder windows xp (welliswaar niet echt legaal). Ondertussen heb ik willen overschakelen naar windows 7, maar tijdens de installatie ervan blijft hij continue hangen bij "bestanden uitpakken". Na 10uur staat hij nog altijd op 0 % dus niet echt normaal, het rare is, ik heb een legale versie liggen van windows vista (staat op een andere pc) en daarmee lukt het ook niet. Iemand een idee hoe dit komt?

alvast bedankt.
 
Ik heb geen antwoord op je vraag, maar die Windows 7 die je nu probeert te installeren, is die legaal of illegaal?

Indien illegaal kan het natuurlijk zijn dat je versie ergens vandaan hebt gehaald die niet in orde is.

Met het installeren van de legale versie van Windows 7 (3x gedaan, op verschillende hardware) ben ik tot nu toe geen onverwachte verrassingen ben tegengekomen.

Tijs.
 
nee, de versies die ik vandaag de dag gebruik zijn volledig legaal. Ik heb de Windows 7 ondertussen nog al eens een aantal maal geinstalleerd en dit zonder problemen, enkel op deze pc. Kan dit iets te maken hebben met de harde schijf? Raid drivers....
 
Lijkt me van niet: Je zou dan namelijk geen partitie hebben kunnen kiezen waar je Windows 7 op ging installeren, dus begint het kopiëren van bestanden dan ook niet, toch?

Misschien moet je (voor de lezers hier op het forum) even preciezer beschrijven wat er gebeurde vóórdat dat kopiëren van start ging: Welke scherm kreeg je, welke keuzes heb je gemaakt etc.

Tijs.
 
Hoi !

Als Win 7 problemen zou hebben met een partitie krijg je daarvan een duidelijke melding !

Probeer de komplete inhoud van de Win 7 DVD es te kopieeren naar de partitie waarop je Win 7 wilt installeren en start de installatie rechtstreeks van de HDD.

Greetz,

Harry.
 
lukt ook niet om te kopieren, telkens dezelfde fout.

Ik moet wel zeggen, tijdens de eerste stappen moest ik een driver installeren van mijn harde schijf, dit heb ik op de andere computers wel niet moeten doen. Zou dit het probleem kunnen zijn.

Ik ben momenteel aan het proberen met een andere harde schijf, ik ben benieuwd wat dit zal geven.
 
Hoi !

In bios Sata-mode veranderen naar IDE of ACPI zal wonderen doen !

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

In bios Sata-mode veranderen naar IDE of ACPI zal wonderen doen !

Greetz,

Harry.

Had ik ook al aan gedacht, het eenigste probleem is dat ik nergens iets van sata zie staan. Ik had het daarom al es geprobeerd met een oude ATA harde schijf, maar zelfs daarmee lukt het ook niet.
 
Hoi !

Als XP werkt kun je toch de Upgrade Advisor draaien ?

Greetz,

Harry
 
Hoi !

Als XP werkt kun je toch de Upgrade Advisor draaien ?

Greetz,

Harry

XP werkt inderdaad, en raar maar waar, gisteren probeerde ik voor de zoveelste keer windows 7 te installeren, en wonder boven wonder lukte het, ik heb nogtans niets anders gedaan dan de voorgaande keren,

nuja, hij staat erop :)

bedankt iedereen voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan