Installatie Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antonisse1

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2008
Goedemorgen,

als ik Windows 7 op mijn c drive van de laptop installeer, kunnen mijn persoonlijke bestanden dan bewaard blijven die nu al op de c drive staan?

Bvd!
Groet,
David Antonisse

Ja en Nee. Als je gewoon Windows 7 over de "C" installeert: Nee
Zet je de persoonlijke bestanden op USB en na de installatie weer op je pc: Ja
:thumb:
Waarom zou je om kwart voor zeven 's ochtends Windows gaan installeren?

Zodra je Windows 7 over een bestaande Windows installatie installeert (zonder dus de schijf/partitie te formatteren!), word de 'oude' windows hernoemt naar windows.old. Daar zal dus al je data staan zodra je de installatie voltooid hebt.

@ Luuk, waarom niet? :rolleyes:

Reactie

Ok bedankt!

En als er nu al een Windows 7 kopie op de c drive staat en de laptop niet meer goed opstart? Zou ik een herinstallatie kunnen doen?

Orgineel staat Windows Vista op de d drive.

Bij Windows 7 had ik per abuis op update geklikt, gevolg zwart scherm.
Terug naar een eerder punt lukt niet meer.

Hartelijk dank voor uw info alvast!

Groet,
David Antonisse

Ja, zodra je bij de Windows 7 installatie de partitie niet formatteerd, word de bestaande data in het mapje Windows.Old gezet, ongeacht welke Windows er geinstalleerd staat.

Enige waar je even mee moet prutsen is het dualboot tussen Windows7 en Windows Vista.

Kan je er voor kiezen om niet te formatteren dan? Dat van windows.old ken ik wel ja

Ja, je selecteerd de partitie en klikt op Volgende. Als je wilt formatteren moet je eerst op Extra (oid) klikken, en dan zeggen Partitie / schijf formatteren.

Beste 'Probleempjes',

ik heb nu ontdekt dat mijn probleem ontstaat op het moment dat ik 7Loader installeer. Hiervoor moet de laptop opnieuw worden opgestart na Windows 7 installatie. Het probleem ligt mogelijk daar dat op moment van opnieuw opstarten mijn BIOS nog op dvd staat (vanwege W7 installatie) en dat deze eerst omgezet moet worden naar harde schijf?

Bijkomend probleem is dat ik nu 1 maal Vista op drive D heb staan en twee maal W7 op drive C. Kan ik bepaalde Windows installaties straks weer deleten?
Kan ik bij de persoonlijke files komen als mijn computer niet goed opstart? En mocht er niet meer genoeg ruimte op de schijf zijn om nog een W7 installatie te doen (ik kan de huidige W7 installaties niet repareren), wat blijft er dan nog over voor optie?

Bvd hartelijk dank!

Groet,
David Antonisse

Als er geen DVD in de dvd speler zit is dit geen probleem. Anders ook niet, omdat er tenslotte al een systeem geinstalleerd is. Er zal dan een vraag op het scherm komen of je van de DVD wil starten, gewoon negeren (en anders de DVD eruit halen).

Bepaalde Windows installaties verwijderen? Als je Windows net geinstalleerd hebt, zal de 2e partitie gewoon zichtbaar zijn, haal daar alle Data af die je denkt nodig te hebben, en formatteer de partitie, dan is het weg.

Als er te weinig schijfruimte is (een beetje computer van nu heeft al gauw een schijf van 300GB -> 1.5TB), zal je d.m.v. een andere computer aan een partitie-manager moeten komen die op CD moet, zodat je er mee op kan starten. Daarna kan je de groottes van de partities aanpassen.

Ik vraag een mod om deze 2 posts op te splitsen in een nieuw topic, omdat je toch wel "inbreekt" met je vraag

Lijkt het je niet verstandiger om je bestanden(data)veilig te stellen en gewoon eens met een totaal schone instal te beginnen?

Re

Goedemorgen,

dit lijkt me zeker verstandiger, echter als mijn laptop opstart met een knipperende cursor en niets meer, weet ik niet meer hoe ik de data eraf kan krijgen.

Zou ik in de BOOT misschien naar DOS kunnen gaan en er op die manier bij komen?
Anders heb ik toch echt een OS nodig denk ik om bij de data te komen, maar misschien maak ik hier een denkfout?

Bvd!

Groet,
D

Je kan nog steeds Windows installeren op de partitie, zonder te formatteren waardoor je (en een schone installatie gebruikt, meer en deels) je data kan terug vinden in de map Windows.Old.

Anders zou je een variant van Linux kunnen gebruiken om je data te pakken te krijgen. (Bijv. (K)Ubuntu)

Re

Ok bedankt, dit was mijn plan ook al eigenlijk. Het enige waar ik nog wat bezorgd om ben is mijn vrije schijfruimte. Ik heb een laptop met 120 GB, het overgrote deel stond al data op. Hoeveel GB heb ik max nodig om W7 Prof te installeren?

Wat is het verschil tussen X64 en X86 hierbij (in hoeveelheid data etc).

Bvd!

Groet,
D

64bit is enkel nodig op PC's / Laptops met meer dan 3.5GB werk-geheugen.

Voor Win7 Prof zal je ongeveer "minstends" 10gb voor vrij moeten hebben. (64bit is 20GB)

Hoi !

Eerst: Opstarten van Hiren's Boot CD, en kiezen voor Mini-Windows.
Je komt nu in 'n Win XP installatie, van waaruit je de C-schiujf kunt benaderen en je persoonlijke bestanden veiligstellen op 'n externe HDD/USB-stick.
Daarna de C-partitie formatteren, opnieuw opstarten van de Win 7 DVD, en de gewenste versie van Win 7 installeren.

That's All !

http://www.hirensbootcd.org/download/

Greetz,

Harry.

Hoi !

Off topic: D.V. hoop ik er zeker weer te zijn !

Greetz,

Harry.

Goedemiddag,

inmiddels doet mij laptop het weer. Ik moest toch echt W7 weer opnieuw installeren. Ik heb echter wel een partitie met orginele fabrieksbestanden gewist, anders moest ik de een van de drives wissen waar mogelijk belangrijke data op staat. Ik heb nog een BOOT cd geprobeerd, dat lukte ook niet meer. Verder ook geen enkele hersteloplossing. Alleen maar iedere keer die knipperende cursor op een zwart scherm. Ik kreeg de laptop op geen enkele andere manier aan de praat. Ik moet nu een aantal oude W7 installaties gaan verwijderen (binnenkort).

Groetjes en bedankt voor jullie hulp!

D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan