Installatie windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

MSLIM2

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2013
Berichten
62
Hallo,

Ik heb een vrij nieuwe pc, maar er staat nog windows xp op.


Nu heb ik een installatie bestandje van windows 8, maar als ik die run dan krijg ik de foudmelding: Er is een onverwachte installatiefout opgetreden. Controleer of de installatiebronnen toegankelijk zijn en start de installatie opnieuw op. Foutcode 0xC0000005.

Het rare is dat ik eerst wel windows 8 kon installeren, maar na een fout kon ik die niet meer starten, dus heb ik weer xp geïnstalleerd om vervolgens windows 8 te kunnen installeren, maar dan krijg ik dus de genoemde fout.

Wat is er fout gegaan.

MVG

Edit:

De systeem eigenschappen zijn
Microsoft Xp
Home Edition
Versie 2002
Service Pack 3
Processor AMD Athlom II X2 240 2.81 Ghz
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Dergelijke fouten zijn meestal te wijten aan defekt geheugen of een defekte harddisk.

Crystaldiskinfo kun je gebruiken om de smart status van uw harddisk te controleren. (deze dient uiteraard goed (good) te zijn)

Memtest om het geheugen te testen. (laat deze wel een tijdje draaien)

peter
 
Nee heb geen intallatie cd van windows 8. Ga de 2 andere programma's downloaden en laten draaien kijken wat er uit komt. Bedankt voor jullie reacties.

Edit:

Beide programma's laten lopen en als resultaat geen fouten. Wel staat het bestand op een externe hardeschijf, maar volgens crystaldiksinfo is die ook gewoon goed.

CrystalDiskInfo.JPGMemtest.JPGCrystalDiskInfo1.JPG
 
Laatst bewerkt:
Okay wat er nu is gebeurd kan ik niet verklaren. Ik dacht van, laat ik eens windows 8 weer proberen te installeren en wat blijkt dat lukt! Dit x is mijn externe harde schijf niet gekoppeld aan mijn pc en die keren daar voor wel. Zou dat het verschil kunnen/mogen maken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan