Installatie Windows XP lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jussi

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Berichten
86
Het lukt mij niet om een legale Windows XP Pro te installeren over een illegale versie van dit programma. Ik krijg steeds de melding "Setup kan niet lezen van of schrijven naar C". Uitschakelen van Windows XP Firewall ,MacAfee virusscan, Spywaredoctor hielp niet.
Op schijf C is nog 1,05 GB beschikbaar. Weet iemand hier iets op?
Bedankt voor elke hulp!
 
Waarom zou je dat willen doen? je kan beter een schone installatie doen, windows moet bestanden vervangen die al in gebruik zijn dus dat gaat sowieso niet
 
lokoloko zei:
Waarom zou je dat willen doen? je kan beter een schone installatie doen, windows moet bestanden vervangen die al in gebruik zijn dus dat gaat sowieso niet

Ja dat weet ik maar daar zit zo verschrikkelijk veel aan vast dat ik daar niet aan begin. Ik weet veel te weinig van computers af.
 
Das vervelend maar ik kan je verzekeren dat het er niet beter op wordt als je er nog een installatie overheen gooit, vertel eens wat je problemen zijn dan kunnen we je daar mee helpen
 
Bertus zei:
die 1.05 gb is veel te kort
Weet je dat zeker? Het is een installatie over de oude Windows XP heen of maakt dat niet uit?
Ik heb al geprobeerd de oude Windows XP te de-installeren omdat ik vermoedde dat ik te weinig ruimte op C had, maar dat lukte niet. Als reden krijg ik gemeld: aantal vaste schijven is gewijzigd. Dat klopt want er is een paar weken geleden een schijf G (capaciteit 40 GB) bijgeplaatst. Een paar jaar geleden heeft iemand de C-schijf gepartitioneerd in C en D. C heeft zoals gezegd 1,05 GB vrij, D heeft 1,45 beschikbaar.
Hoeveel ruimte moet er volgens jou op C beschikbaar zijn?
 
Een 5 gig is toch wel nodig omdat je op C: ook nog andere programma's zet dan alleen windows
 
lokoloko zei:
Een 5 gig is toch wel nodig omdat je op C: ook nog andere programma's zet dan alleen windows
Twee weken geleden heb ik de illegale Windows XP zonder enig probleem over Windows 98 gezet en de beschikbare ruimte was toen nog (veel) minder dan 1 GB.
 
jussi zei:
Twee weken geleden heb ik de illegale Windows XP zonder enig probleem over Windows 98 gezet en de beschikbare ruimte was toen nog (veel) minder dan 1 GB.

dat kan opzich wel kloppen,
Windows XP kopieerd tijdens de installatie een map naar de schijf met de meeste vrije ruimte.
deze map samen met de geinstalleerde windows 98 map is veel kleiner dan de map samen met een geinstalleerde XP

over het feit dat het te weinig zou zijn, je hebt wel bewezen dat dat niet het geval is aangezien er nu al XP op staat en je daarmee kan werken (misschien niet zo snel als anderen in deze thread vinden dat het zou kunnen werken :) maar dat is jou vrije keuze)

maar om daadwerkelijk op jou probleem terug te komen is het toch erg aan te raden om een "Schone" installatie te doen. ik heb even hier op het forum gezocht maar kon zo 123 niet de juiste handleiding vinden. Er word wel redelijk vaak naar een goede stap voor stap handleiding hier op het forum verwezen. misschien dat iemand adners die in zijn of haar parate kennis heeft staan????
 
PROBLEEM IS OPGELOST!
Toen ik vanmorgen mijn computer opstartte kwam er rechtsbeneden in het scherm een klein icoontje dat ik nog niet kende, met de vermelding dat er werd ge-update. Dat updaten duurde zeker wel 10 minuten en bleek afkomstig te zijn van Microsoft. Kennelijk heeft het intoetsen van de code (25 cijfers en letters) van de legale WinXP hiervoor gezorgd! Ik neem aan dat ik nu een volledige en legale WinXP op mijn computer heb. De vrije ruimte op C is nauwelijks minder geworden (nu 0,97 GB , was 1,05 GB).
Iedereen geweldig bedankt voor alle adviezen. Dit is een fantastisch forum!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan