installatie windows XP Professional Upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

tryer

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
heb een computer gebouwd. Alles lijkt goed te gaan. ik gebruik windows XP professional -versie upgrade. Ik heb met Mastblax de nieuwe sata HD gepartioneerd en geformateerd FAT 32 op alle 3 partities. Installeer in het begin "Make disk bestanden) Ik begin met installeren, alles lijkt goed te gaan, hij vraagt in het begin naar de oude besturingssoftware (die stop ik er dan in, windows 908se), daarna weer windows XP professinal, hij gaat alle bestanden kopiëren naar de HD, en vervolgens blijft hij halvertwege (al voor de derde keer, steed op een andere plek) hangen: Hij geeft dan aan : setup kopieert nu bestanden, dit kan enkele minuten duren: nou die enkele minuten duren meer dan een kwartier, en er zit geen beweging meer in.

Help wie weet hoe dit komt ???? Moet ik andere format kiezen , niet FAT 32 ??

Als je eraan denkt om dikke film en video bestanden te gaan bewerken kun je beter NTSF kiezen... De maximum bestandgrootte voor FAT32 is 4GByte per bestand......

Maak eerst een slipstreamed opstartbare installatie cd m.b.v. de bestanden op jouw originele XP cd. Kijk maar rond hoe je dat doet. Uitleg: XP zonder SP2 heeft problemen met partities en partitioneren boven 139 GB...
Probeer het dan opnieuw.

Mocht het dan weer vastlopen op kopieren, dan die partities via maxblast er weer afhalen (dus schijf helemaal leeg, geen partities).
Dan de partitionering en formattering met je geslipstreamde XP cd doen. Kies voor langzame formattering (dus niet voor snelformatteren).

We horen wel of het werkt zo. Hopelijk kan je zo te werk gaan met een Upgrade XP Cd...

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan