zoomer
Gebruiker
- Lid geworden
- 12 mrt 2003
Dag,
Ik probeer windows XP te installeren op een nieuwe pc maar na de 1e keer opnieuw opstarten strand de pc... (geen besturingsprogramma gevonden).
Er zat linux (suse personal) op de pc voorgeïnstalleerd.
Ik heb de pc opgestart met windows xp in de cd-romspeler.
De installatieprocedure werd opgestart.
Ik heb 3 partities gemaakt op de maxtor 80gb-schijf
1. C: 10 gig
2. D: 30 gig
3. E: 30 gig
4. F: 10 gig
C heb ik nfts geformateerd (kreeg de vraag ntfs of fat) Wat kan ik het beste kiezen?
Dan wordt de installatie gestart en na een tijdje moet de pc opnieuw worden opgestart.
Uiteraard komt ie de cdrom weer tegen en hij geeft aan wel of niet opstarten van cdrom. (in de bios heb ik staan als opstartvolgorden cd-rom-hd-flop).
Ik kies voor niet opstarten (er moet immers een eerste deel van winxp op de pc staan).
Vervolgens komt de pc met de melding: geen besturingsprogramma gevonden.
Wat doe ik verkeerd? Moet ik wellicht nog iets met de bootsector?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Ik probeer windows XP te installeren op een nieuwe pc maar na de 1e keer opnieuw opstarten strand de pc... (geen besturingsprogramma gevonden).
Er zat linux (suse personal) op de pc voorgeïnstalleerd.
Ik heb de pc opgestart met windows xp in de cd-romspeler.
De installatieprocedure werd opgestart.
Ik heb 3 partities gemaakt op de maxtor 80gb-schijf
1. C: 10 gig
2. D: 30 gig
3. E: 30 gig
4. F: 10 gig
C heb ik nfts geformateerd (kreeg de vraag ntfs of fat) Wat kan ik het beste kiezen?
Dan wordt de installatie gestart en na een tijdje moet de pc opnieuw worden opgestart.
Uiteraard komt ie de cdrom weer tegen en hij geeft aan wel of niet opstarten van cdrom. (in de bios heb ik staan als opstartvolgorden cd-rom-hd-flop).
Ik kies voor niet opstarten (er moet immers een eerste deel van winxp op de pc staan).
Vervolgens komt de pc met de melding: geen besturingsprogramma gevonden.
Wat doe ik verkeerd? Moet ik wellicht nog iets met de bootsector?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.