installatie windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikemover1

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2014
Hallo allemaal, ik heb een probleem met het installeren van Windows..

Ik heb windows XP en 7 geprobeert te installeren met diverse windows dvd's en tevens geprobeerd op 4 verschillende schijven..ook heb ik een andere dvd, cd speler gebruikt. Pc heeft wel goed gedraaid.

Maar ik blijf hangen op het punt " windows starting" en /of "missing operating system" of "fout tijdens laden van besturingssysteem".

Ten einde raad na google ben ik hier terecht gekomen

BIOS herkent alle HDD's, alle hdd's waren leeg. Lijkt mij sterk dat deze allemaal defect zijn. Betreft een schone installatie. Dus ik kan niet in veilige modus komem.

Betreft een Shuttle PC amd2400+ met 2Gb geheugen.

Help!

Welkom op helpmij.nl :thumb:
Als ik het zo lees lijkt het er op dat er op een andere locatie geprobeerd te worden opgestart dan aanvankelijk de bedoeling is.
Heb je ergens in je usb poorten enige hardware aangesloten tijden de instal van windows?
Probeer ook eens een verse instal met zo min mogelijk hardware.

Hi Jackall, bedankt! Het is een vrij kale opstelling, moederbord, hdd, brander, geheugen en videokaartje. Ik gebruik wel een draadloze (USB) toetsenbord. De schijven waren allemaal leeg en geformatteerd. Echt heb vaker een een OSje geïnstalleerd maar dit ben ik nog nooit tegengekomen. Om wanhopig van te worden na 3 dagen googelen en proberen haahaa

Wat ik nog niet lees in jullie berichten is of idd. 101% zekerheid bestaat omtrent het feit dat opstarten vanaf CD / DVD als 1e bootoptie in het bios staat ingesteld. Het is eigenlijk vanzelfsprekend, maar na een poosje bij de Helpmij rondgezworven te hebben is mijn ervaring dat je nimmer iets als vanzelfsprekend moet aannemen bij de beantwoording van vragen.

2e vanzelfsprekendheid is de vraag of jij kort na het opstarten middels de CD / DVD wel op een willekeurige toets hebt gedrukt óm vanaf DVD te starten? (zoals Windows dat zo netjes vraagt bij het booten vanaf CD / DVD.)

En tot slot de derde : de Windows installatieschijf / schijven is / zijn 'legale'/ originele?

Mocht het allemaal ja zijn, ontkoppel dan idd. het draadloze usb gedoe eens en probeer het dan nogmaals.

Laatst bewerkt:
Hallo gast0225, antwoorden zijn
Ja
Ja
Nee >> op andere pc's geen probleem.

Heb inderdaad de usb apparatuur los gekoppeld maar nog hetzelfde resultaat.

Ga morgen verder heb nu echt vierkante ogen ... En een hoge bloeddruk

Probeer het toch eens met een wel-legale, je zal er iig toch wel ergens eentje hebben? Je kan dan testen of je door de start heenkomt, dan weet je iig waar het aan ligt als een legale wél werkt. Het hoeft niet eens de legaliteit te zijn, ook de 'kwaliteit' (eigenlijk meer het ontbreken ervan) van een 'eigen' baksel kan de oorzaak zijn.

Laatst bewerkt:
Heb inderdaad nog eentje liggen. Morgen, gast0225, morgen :)) wederom bedankt voor je reactie!

Helaas ook niet gelukt met originele windows versie. Snap er helemaal niets meer van..

De logica zegt mij, het e.e.a. eliminerend, dat er mogelijk ook een mem probleempje kan zijn.

Heb ook al andere geheugen modules erin geprikt. Maar ben nu iets verder gekomen met de installatie nadat ik CMOS heb gecleared via jumpersetting.. is een ouder moederbordje. Installatie loopt nu nog...afwachten. laat weten als het een geslaagd avondje wordt

Tja, wij kunnen op afstand ook niet 'ruiken' dat kennelijk het bios was getweakt, althans dat is wat ik misschien uit jouw laatste reactie moet afleiden. Het feit namelijk dat je de boel op default hebt gezet en mogelijk nu wel kunt installeren, kan bijna niets anders betekenen dan dat het bios naar een bepaalde situatie was getweakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan