Installatie XP blijft hangen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MoRpHeUz

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2003
Hoi mensen,

Ik wil bij mijn oom op de computer xp installeren maar iedere keer als je het blauwe installatie-scherm hebt gehad (met installeren van RAID controllers en stuurprogramma's etc.) dan zie je linksboven in beeld een knipperend cursortje.

Normaal gesproken zou ie dan weer naar een blauw scherm moeten gaan om de windows bestanden te kopieeren, maar hij blijft gewoon hangen bij de cursor.

De cdrom leest dan ook niet meer en het HD led knippert een klein beetje maar wel constant dus: 1,0,1,0,1,0 etc.

Nou alvast bedankt voor het lezen :thumb:

En de pc voldoet wel aan de eisen van xp.
Met andere woorden geef eens iets meer informatie over het systeem.

Intel Pentium 3 866 Mhz
256 MB RAM geheugen
40GB Harde schijf

Wat ik wel een beetje raar vond, toen ik de schijf formatteerde, kwam er een paar keer een poging tot cluster herstel, ook bij een tweede keer formatteren??

Een vriend van mij heeft dat probleem ook gehad!!!

hij moest gewoon ff langer w8ten.

toen dat cursortje kwam ging hij ff koffie drinken en toen hij terug kwam, had hij het blauwe scherm en kon de installatie gewoon afmaken.

Groetjes Dave.

Je pc voldoet dus wel aan de eisen voor xp.
Een clusterherstel betekend dat er fouten op je hd zijn.
Heb je de hd in ntsf geformateerd. Ik zou bij de leverancier van de hd een format progje ophalen en het daar nogmaals mee proberen.

Ik heb de HD al een keer doorgelopen op fouten (duurde 3 uur!), maar ik kan niet zeggen dat dat veel heeft geholpen.

Hoe doe je trouwens een uitgebreide cluster check met checkdisk?

Anders moet ik gewoon wat langer wachten (half uurtje?)

Alvast bedankt voor de reply's :thumb:

Het leuke van het probleem bij die vriend was, dat hij een keer thuis kwam hij opeens het blauwe scherm voor zijn neus had.

Hij had de pc aanlaten staan toen hij weg ging( om te downen). Om een of andere reden is de pc opnieuw opgestart en pakte de setup weer op.

Toen hij mij belde en zei dat hij een blauw scherm had, d8 ik dat is foute boel!!

Maar nee het was goed nieuws.

Succes ermee.

Is het geen smartdrive probleem?
Hoe start je de installatieprocedure op?
Met setup?

Of ga je eerst (zoals het hoort) naar een andere directory op de cd van Xp?

Bijv:

cd i386 [Enter]
winnt.exe [Enter]

Het probleem lag aan de harde schijf. Na de harddisk controle uitgevoerd te hebben, gaf hij aan dat er 2 clusterfouten waren.

Toen de volgende dag de pc aangezet werd, maakte de HD een raar geluid en de BIOS vond de HD ook al niet meer. Conclusie; nieuwe HD. Daarna eens kijken of windows wel geinstalleerd kan worden.

Trouwens, bij dat zwarte scherm begint windows pas met het schrijven naar de harde schijf, dus toen de harde schijf werd geraadpleegd: om bestanden erheen te kopieeren, deed hij dat dus niet meer.

Eindconclusie: binnenkort!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan