installatie xp doodlopende steeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
:( hoi wizards,

ik probeer XP prof te herinstalleren na een virusaanval - het enige dat kan is alles eraf, dat is geen bezwaar, schone lei.

de computer start op, ik heb in bios -cd eerst- aangegeven, daarvan start hij op en na enig brommen eindigt het met :

INF bestand txtsetup.sif bestand 8192 fout Set up kan niet doorgaan-

Hoe kom ik hier uit, beste mensen?

http://www.microsoft.com/downloads/...07-99F7-4A2D-983D-81C2137FF464&displaylang=en

probeer dat tooltje eens. lukt dat ook niet? probeer de cd dan eens op een andere computer en kijk of die cd daar wel werkt. werkt die cd op een andere computer ook niet, dan is er iets met de cd.werkt de cd wel op een andere computer? dan is er iets met de hardware aan de hand van je computer. in dat geval zal het of je cd-rom of je gehuegen of je harde schijf zijn.

dankt vast voor alle reacties. ik heb de cd afgewassen en toen een andere gepakt. Die blijft niet op hetzelfde punt steken, maar vraagt al snel om een boot-diskette. Ik zoek me suf, maar ik heb die niet meer. Waar kan ik die vinden, aub?

ik heb op bootdisk gekeken, maar ik heb geen paypal en het kost toch 4 dollar, niet? Op de site zeggen ze dat het freeware is, kan het niet elders gratis misschien?

Nu heb ik het trouwens nog een keer geprobeerd, met twee versies XP. ze blijven nu steken bij:

• fout 18 i386/vga 850.fon. Videokaart blijkbaar?
  • weer opstarten gaat weer naar foutcode 18: setup. reghiv
  • dan weer txtsetup.sif fout 8192. Dan heb ik beide cd's geprobeerd
.

Ik kom dus niet toe aan de bootdisk, het menu komt niet meer opdraven.

Bedankt voor jullie goede raad!

http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

Kies maar uit ,kan ze zonder betalen ophalen.

PS: Als je nog ander geheugen hebt ,probeer dat eens,zit volgens mij ook een probleem aan je foutmeldingen te zien

XP pikt niet alle geheugens

Laatst bewerkt:
heb je nog andere geheugen modules toevallig? probeer die eens in plaats van de modules die je nu hebt en kijk een swat het resultaat daar van is.

als je toevallig ook nog een andere cd-rom speler hebt bouw die dan ook in.

hier door kan je meteen uitsluiten dat het probleem aan je geheugen of cd-rom speler ligt.

ook kan je nog eventueel de jarde schijf in een andere pc doen en dan proberen windows te instaleren of een andere harde schijf in deze computer doen. hiermee kan je uitsluiten of het de harde schijf is.

bedankt voor de tips. De vaste schijf, maxtor 40 gb is al in een andere computer geweest, die jongen kon er niet verder mee, had dezelfde ervaring. Maar de cdspeler is goed, via de brander ook geprobeerd, geheugen heb ik niet hier maar kan het niet zijn zou ik denken, vanwege de andere computertest

ik heb nu een bootable XP diskette gemaakt, het ging toch zonder betalen. Ik heb hem op Floppy gezet, hij start op, Floppy OK gevonden, begint te laden van de flop en dan naar een zwart scherm met keuzes: windows normaal of in veilige modus of beste config. Maar wat ik dan ook aanklik, hij start dan weer opnieuw.

hoe verder?

Laatst bewerkt:
henryy zei:
De vaste schijf, maxtor 40 gb is al in een andere computer geweest, die jongen kon er niet verder mee, had dezelfde ervaring.

Dan zou ik als ik jou was maar uitkijken naar een andere harde schijf, als die andere jongen dezelfde ervaring ermee had.

Haal anders eerst van de Maxtor site een Hardeschijf check (diagnostics) voor jouw harde schijf. kun je zien wat er mis is

ai, denken jullie allemaal dat hij kapot is? er leek eerst alleen een virusprobleem, daarom wilde ik Windows opnieuw. Maar misschien was het ook structureel.

Iemand die nog muziek ziet in mijn proberen?

Bij maxtor kon ik de test ophalen en de schijf haalt alle tests, congratulations staat er dan! Verder denkend: de win xp op de harddisk is natuurlijk corrupt, dus als je die met een flop aanstuurt doet hij het niet zou ik denken.
Er zijn geen partities, dan kan ik ook niet formatteren, denk ik? En via DOS? Heeft iemand nog een idee?

Verder denkend: de win xp op de harddisk is natuurlijk corrupt, dus als je die met een flop aanstuurt doet hij het niet zou ik denken
Windows staat er dus nog op, je hebt nog niet geformatteerd.
Kun je dan nog wel in Windows komen?

Zal hier nog 1 reactie geven.
U XP cd"s kunnen goed zijn.
Maar deze foutmeldingen

fout 18 i386/vga 850.fon
setup. reghiv
txtsetup.sif fout 8192.

Komen voort uit het feit dat Xp niet het geheugen accepteerd wat U er in hebt zitten.
Als u tijdens installeren op negeren drukt , komen er nog veel meer fouten boven drijven

Daarom probeer het met andere heugen strips,leen ze desnoods, en probeer na install U oude geheugen er weer in,wil SOMS lukken

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan