Installatie XP lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

giantsquid

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2008
Hallo allemaal !
Ik heb hier een pc staan met een Asus P5GDI Socket 775 CPU- LGA775 met Sata aansluiting en een Ide aansluiting voor de cd-drives en twee IDE-Raid aansluitingen.
Nu heb ik een sata schijf aangesloten, maar de windows XP die erop staat komt van een andere pc, dus werkt nooit hier op. Het lukt me niet om hier een nieuwe Windows versie op te installeren. Hoe ik de IDE moet aansluiten zodat ik daar de Windows op kan zetten weet ik echter ook niet.. Als ik nu de pc start met de sata schijf eraan en een Windows installatie schijf in de cd, dan zou ik normaler wijze toch een bericht moeten krijgen om op een toets te drukken als ik van de cd wil opstarten, dit gebeurt niet en dan krijg ik een fout melding van Windows. Wat ik graag zou willen weten is hou ik de schijven aan moet sluiten om er een besturings-systeem op te installeren. Ik heb Windows XP met service-pack 3 en ik heb Linux Ubuntu iso bestand op een schijf gebrand en die pakt ie ook niet.
Als ik de IDE schijven aansluit, moet ik dan de jumpers ook op master en slave zetten, en kan ik van die ook een opstart schijf maken. Zijn wel verschillende vragen , maar ik hoop toch dat ik een goed en begrijpelijk antwoord krijg.
Bij voorbaat Hartelijk dank
John

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi...

Topic verplaatst van casemodden naar sectie xp.
Dit omdat toch met installatie xp te maken heeft.

Succes met je vraag.

Hi,
Heb je in het bios de opstartvolgorde aangepast? Bij installeren vanaf cd moet de cd de startschijf worden gemaakt ipv de harde schijf.

Als dat zo is dan moet je van cd kunnen starten!

Onder WXP heb je een driver cd nodig met de raid drivers en die moet je voor je wxp installeert gebruiken als je daar je windows op wil zetten.

Wil je 2 harddisks in raid op de pata (ide) aansluiten dan het best elk een flatcable en beide harddisks op master.

Als je wxp op 1 ide schijf wil installeren (in jbod) dan kun je ook beide ide schijven aan 1 flatcable aansluiten, de laatste connector op de master en de middelste aan de slave.

Ok volg je het nog? :)

Hoop van wel en anders merken we het wel..

Laatst bewerkt:
Volgens mij klopt je hardware configuratie niet.

Ik zal een CD IDE drive aansluiten en die als master jumperen. De IDE RAID aansluitingen moet je in de BIOS uitzetten. Je SATA hardeschijf sluit je op de eerste SATA poort aan. Dan moet je in de BIOS nog instellen dat de computer vanaf de CD drive mag opstarten.

Dat is zo een beetje de hardware configuratie.

Hoe heb je Ubuntu gebrand? Je download een iso bestand, en die moet je als image branden, anders werkt het niet.

Dan moet het lukken om de computer vanaf CD op te starten.

Het volgende stap is dan om een besturing systeem te installeren.:thumb:

Ik heb 3 dezelfde asus staan. Het kan ook zijn dat je cd spelertje niet goedwerkt:) had ikook dan stopt ie halverwegen

Meestaal heeft zo een CD speler een lampje, wat oplicht indien hij probeert te lezen. Zie je tijdens het opstarten het lichtje branden?

Ik had dat ie veel geluid maakte en uitviel... vervangen door andere dat deed prima, bij dit probleem kreeg ik wel een foutmelding

Dus je hebt je CD speler vervangen voor een ander exemplaar. Dan moet je wel de jumpers op de nieuwe CD speler gelijk zetten aan de instelling van de oude CD speler. Welke fout mededeling krijg je precies?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan