installatie Xp MCE loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jannet

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2000
Beste forumleden en bezoekers,

Ik probeer een schone installatie uit te voeren van windows xp MCE. In het scherm waar de partitie moet worden gekozen waarop XP moet worden geïnstalleerd, verschijnen in het kadertje niet de partities waaruit gekozen kan worden. Het kadertje waar je normaal gesproken een partitie kunt selecteren blijft leeg. Daar loopt de installatie dan ook vast. Elke knop die je dan indrukt leidt naar een blauw scherm. chkdsk geeft geen problemen aan.
De HD van 250 GB is verdeeld in 6 partities.
Het is een orginele legale Windows cd die bij de PC van Informatique is meegeleverd.Het zijn 2 cd 's + een upgrade cd.
Wie weet waar het probleem door wordt veroorzaakt?

Is de C: partitie misschien groter dan 128 GB? Of staat de eerste primaire partitie pas na een of meer uitgebreide partities die (samen) groter zijn dan 128 GB?

Dan natuurlijk de vraag of het een SATA schijf of een IDE schijf betreft. Alleen IDE schijven worden standaard vanuit XP installaties ondersteund.

Dan natuurlijk nog de vraag of je ondertussen bijv. Vista of Windows 7 op die schijfletters geïnstalleerd hebt gehad, want ook dat kan problemen opleveren.

En dan: Ik zou direct een SP3 geïntegreerde versie van de eerste CD maken als ik jou was.
Een programma dat je daarbij kunt gebruiken is nLite
SP3 voor XP NL vind je hier
SP3 voor XP ENG vind je hier

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan