Installatie xp pro loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

cejean

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2003
Ik heb een nieuw systeem met een :
amd x2 3800 processor
250 gb hdd sata 2 en een 160 gb IDE erbij gezet
DVD rw en een CD rw
Asrock dual mb
geforce 7600GS vga

Op mijn 250 gb staat een xp pro versie die mijn (aardige)leverancier v/d pc er al voor me had opgezet. Van die schone installatie heb ik een image gemaakt met drive image voor een backup te hebben. Na enkele weken met het systeem gewerkt te hebben wilde ik mijn eigen windows xp prof. eropzetten met sp2 erin. Dit had ik beter niet kunnen doen want tijdens de windows installatie bij het installeren van apparaten loopt de installatie vast (tenminste hij start opnieuw op)en begint weer met het installeren van apparaten. Dit gaat oneindig door.....maar kan het systeem dan niet meer starten want de setup komt elke keer weer in beeld..Ik heb toen een nieuwe installatie op mijn 160gb gedaan en daarop met drive image het zaakje weer terug gezet zodat ik weer een schoon maar leeg systeem had. Dit vind ik wel balen, want als ik nu een probleem krijg aan windows en mijn systeem start niet meer op kan ik windows er niet meer overheen zetten omdat deze niet te installeren is. Nu moet ik vaak een image maken maar is eigwenlijk niet wat ik wil.. aub hulp?
Wat ik ook niet kan en met mijn oude pc wel is een dualboot systeem maken.
Sorry, het gaat wel, maar dan moet ik met f 11 een schijf kiezen welk systeem ik wil starten. Voorheen had ik ook 2 harde schijven en dan had ik 2 keuze in het startscherm welk systeem ik wou starten. Nu daat het ook maar het andere vond ik makkelijker.
Hopelijk kan iemand me helpen?

Is het niet zo dat je tijdens de installatie van WinXP op een knop moet drukken om niet-huppeldepup te gebruiken... (komt in het begin van de installatie voorbij, meende dat het iets van F6 is)

Ik kan me nog herinneren dat ik dit moest doen bij mijn pc omdat hij een S-ATA schijf heeft.

Tha Devil zei:
Is het niet zo dat je tijdens de installatie van WinXP op een knop moet drukken om niet-huppeldepup te gebruiken... (komt in het begin van de installatie voorbij, meende dat het iets van F6 is)

Ik kan me nog herinneren dat ik dit moest doen bij mijn pc omdat hij een S-ATA schijf heeft.

Zou dat het zijn? dan is dat een goede tip bedankt:thumb: :thumb: . Ik moet er wel zeker van zijn anders `ben ik weer data kwijt als hij niet meer opstart en blijft hangen met apparaten installeren.....

Als het goed is het je een diskette bij je Moederbord, met S-ATA drivers o.i.d.

Die moet je dus nadat je op F6 (of welke knop het was) invoeren zodat de boel in orde komt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan