Installatie XP Pro op SATA-disks in RAID-1 configuratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaaPC

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2007
Berichten
20
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een MSI 915P Neo2 Platinum V1.0B-moederbord gekregen.
Daarmee wil ik graag op 1 IDE-channel 1 IDE CD/DVD-brander zetten en op de 4 SATA-channels elk een SATA disk van 250 GB, die ik per 2 in RAID-1 zet.
Als zodanig heb ik dan netto 2x 250 GB tot mijn beschikking en een IDE-Brander.

In de bios is de mogelijkheid om de ATA/IDE-configuration in te stellen:
  • Disabled
  • Compatible
    • Sata Only
    • Pata Pri, Sata Sec
    • Sata Pri, Pata Sec
    • Pata Only
  • Enhanced
    • IDE
    • RAID (triggert bovendien een overzicht na de bios van de gedetecteerde SATA-RAID Volumes)
    • AHCI

Echter ...
Alleen in Enhanced/IDE Mode kan ik Windows installeren, in Enhanced/RAID mode krijg ik een melding:
Setup did not find any hard disk drives installed on your computer.
Naderhand booten in Enhanced/IDE mode lukt, er zijn dan echter 4 losse HDD's, elk vertegenwoordigd met een driveletter.
Naderhand booten in Enhanced/RAID mode gaat niet,
Naderhand booten in Compatible/Sata Pri, Pata Sec mode gaat wel, dit levert echter maar 2 van de 4 schijven en niet in RAID.

De raid-drivers op de MSI-site zijn te groot om op een diskette te zetten en kunnen derhalve volgens mij niet via de F6-methode tijdens de XP-installatie toegevoerd worden.
Hoe zou ik dit kunnen oplossen, heeft iemand ervaring met dit bord en dit probleem ?

Alvast bedankt,

Jaap
 
De raid-drivers op de MSI-site zijn te groot om op een diskette te zetten en kunnen derhalve volgens mij niet via de F6-methode tijdens de XP-installatie toegevoerd worden.
Hoe zou ik dit kunnen oplossen, heeft iemand ervaring met dit bord en dit probleem ?
Je hebt dan de Windows RAID drivers en niet die voor de floppy. In de meeste gevallen zijn het drie bestandjes die op floppy moeten.
 
Ik keek naar de afmetingen van de set RAID-drivers als geheel (iets van 4 MB).
Toen ik na het posten van deze vraag in het gezipte driverpakket keek, zag ik ook een directory Floppy :eek:.
Dit op diskette gezet en met de F6 methode geintroduceerd aan de opnieuw ingezette XP-installatie, ik heb dus nu een werkend systeem ....
Een kwestie van "zoeken naar het paard, terwijl je erop zit", dus ....:eek:
Bedankt in elk geval voor de reacties en suggesties :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan