installatie xp pro wil maar niet lukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
1.005
Hallo,
Ik probeer al een paar dagen een shuttle SS30G2 aan de praat te krijgen door er windows xp pro op te installeren, en dat wil maar niet lukken.Iedere keer verschijnen er wel foutmeldingen tijdens de installatie. Inmiddels heb ik geprobeerd om op verschillende harde schijven zowel xp pro, vista en windows 7 (allen legaal) te installeren maar tot nu toe heb ik nog steeds geen functionerend systeem (op een ander systeem gaat de installatie probleemloos). Net xp nog maar eens geprobeerd en nu kreeg ik deze foutmelding:
Fout:
SXS.DLL: Syntaxisfout in het manifest- of beleidsbestand D:\I386\ASMS\10\MSFT\WINDOWS\GDIPLUS\GDIPLUS.MAN in regel 4.

Fout: Installation failed: D:\I386asms. error message: de gegevens zijn ongeldig.

Onherstelbare fout: een van de onderdelen die windows nodig heeft voor de installatie kan niet worden geinstalleerd.
De gegevens zijn ongeldig.

Dus voor de zoveelste keer ging het weer fout. Als ik vista of 7 probeer krijg ik weer andere foutmeldingen. Het moet iets met die shuttle te maken hebben want op een andere pc installeren deze (legale) systemen zich probleemloos. Ik snap er werkelijk helemaal niks meer van en hoop dat iemand dat wel doet. Of is die shuttle rijp voor de vuilbak? Dat zou wel zonde zijn want het is een leuk dingetje.
mvrgr. Kanyarat.
 
Hoi

Als het mogelijk is!!!
koppel dan eens een ander Cd/Dvd drive aan de shuttle.
Je gebruikt geen Dvd-Rw neem ik aan.
Dus dan moet het vast de cd/dvd drive zijn!!

groetje yo
 
Je kon wel eens gelijk hebben. Andere dvd speler aangesloten met een andere kabel en nu werd zowaar xp geinstalleerd, maar toch met de volgende foutmeldingen:

1. Setup kan bestand sam.sp_ niet kopieren
(opnieuw geklikt en de installatie ging door)

2. Setup kan bestand title.wm_ niet kopieren
(opnieuw geklikt en de installatie ging door)

3. Setup kan bestand wmpaud7.wa niet kopieren
(opnieuw geklikt en de installatie ging door.

Ik heb geen idee wat deze foutmeldingen (met google weinig informatie) inhouden en of het kwaad kan, maar xp ziet er toch goed uit.
 
En wat gebeurt er als je even een ander HD gebruikt...want volgens mij zijn het net een paar dingen te gelijk/bij elkaar,
die niet fijn werken..

Welke schijf is het trouwens???SATA of IDE

yo
 
Sata. Ik zal zo nog eens een andere schijf proberen. Deze foutmeldingen heb ik overigens nog nooit gezien. Als ik op een daarvan google kom ik bij een rechtzaak van microsoft terecht.
 
hi

En als je in de bios kijkt.
Hoe staat die schijf aan gegeven.

want misschien staat die als AHCI.
en dat werkt vaak alleen met orginele cd van de fabrikant.
en dan kun je ook rare dingen krijgen.
of de bios in de default terug zetten.kan misschien ook.

Let wel...dit is allemaal gewoon wat doen praat.
Dus wel een beetje oppassen wat je doet.
goed onthouden wat je verzet in de bios of juist niet.
Maar zo te horen ken je wel wat.
dus dat zal wel los lopen..

doei
 
Nu heb ik de schijf opnieuw geformatteerd, een andere dvd speler, en de kabels verwisseld. Nu ging het installeren bijna zoals het hoorde, op deze 2 dingetjes na: Tijdens het installeren kreeg ik de foutmelding " kan de ICFGNT.DLL bibliotheek niet vinden" (waardoor ik niet op internet kan), en na het installeren, dat verder probleemloos ging, kreeg ik als ik op schijfbeheer klikte de melding "de RPC-server is niet beschikbaar". Op de icfgnt.dll gegoogled maar daar kom ik of op sites terecht waar ik niks van snap, of op betaal sites.
 
wel ik heb het zelfde hier aan de hand met een laptop hp pavillion ze4900 waar xp op staat ...heb hier voor ook een vraag geplaatst tot op heden is het voor mij niet mogelijk om een nieuwe instal te doen ..dit gezegd zijnde hoop ik voor jouw dat je er meer succes bij heb en dat het je wel lukt..kan zelfs geen oplossing aanbrengen voor u ..daar ik zelf met mijn handen in het haar zit !!

succes
 
Geduld is een schone zaak rope. Als je helemaal geen reacties krijgt kan je het altijd elders nog eens proberen. Ik heb net nog geprobeerd om explorer op een stick te downloaden en vervolgens te installeren, maar dat werkt ook niet. Als ik updates wil downloaden krijg ik alleen maar de melding "kan de ICFGNT bibliotheek niet vinden".
 
Laatst bewerkt:
Nu heb ik van een site de icfgnt file (9kb) gedownload op een stick, maar wat doe ik er nu mee? Weet iemand hier raad op?
 
Laatst bewerkt:
ok rope, dit schijnt niet zo eenvoudig te zijn en ik vind ook geen oplossing dus ik meld deze vraag maar als opgelost:eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan