Installatie XP probleem SP1.cab

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn2891

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2005
Berichten
17
Tijdens het eerste gedeelte van de installatie komt er een foutmelding die aangeeft dat er niet geïnstalleerd kan worden omdat hij het bestand SP1.cab niet kan vinden. Ik heb de setup laten beginnen vanaf een 6 delige bootdisk. Hoe kan ik er voor zorgen dat de installatie alsnog mogelijk is? De computer is geformatteerd.
 
Oke,
heb je de cd van xp zorg dan dat er in je bios al eerste bootdevice cdrom staat.
cd van xp er in computer uit even wachten en computer weer opstarten.
Dan druk je op een toets om op te starten van cd en dan zou het moeten lukken.

waarom gebruik jij de diskettes.?
En een computer formateer je niet maar een Harddisk, maar dat even terzijde.
 
ok dat heb ik gedaan
nu komt de volgende fout melding:

"NTLDR Ontbreekt"

en dank je wel voor de correctie ik zal op mijn woorden letten. :D
 
correctie was maar een grapie :D

Als het mogelijk is ( en dan bedoel ik eigenlijk of jij het wil)dan zou ik opnieuw formatteren.
Vanaf de cd installatie .
 
dat zou ik graag willen, maar helaas kom ik niet tot die optie. meteen als hij opstart krijg ik de melding al. Alleen de diskette drive leest hij nog. ik heb nog in de bios gekeken cd-rom staat nog boven aan maar dan krijg ik weer een melding. heeft de XP opstart diskette zin?
 
Neem anders een windows 98 diskette start daar vanop met cdrom ondersteuning en kijk of je dan wel bij de cd kunt komen.
 
je kan wel opstarten met win 98 opstartdiskette maar dan kan je niet de setup starten van windows xp. (omdat die een win32 toepassing of zoiets vaags is, een of andere stomme melding).

Het lijkt erop dat jou windows xp cd niet bootable is.
*Zou contact opnemen met microsoft :evil: *
 
Of probeer een op te starten met een madboot opstartdiskette.
www.madboot.com

Boot.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan