Installatie xp prof blue screen of death

Status
Niet open voor verdere reacties.

turbojohn

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Hallo,

Ik ben een computer aan het installeren (na een fatale crash door overhitte processor) maar krijg bij de installatie van xp blauw scherm.
Ik heb alles bekeken, hdd&memory test gedraaid, biosinstellingen terug etc.
Er zit 1 250GB Seagate sataschijf en een sata dvdcombi in.
Moederbord: Asus M2N-x plus.
Nu zag ik daar dat er een RAIDcontroller op zit.
Dus ik gezocht naar raiddrivers ervan, kan ze niet vinden.
Ik het cdtje met drivers van asus zelf bekeken en daar kom ik er heel wat tegen.
Ik naar mapje IDE gegaan en daar stond het mapje SATAraid bij.
Ik dat geopend en daar het mapje XP aangeklikt.
Die map gekopieerd (inhoud ervan) en op diskette gezet.
Ik bij de installatie van xp f6 gedrukt (2) drivers laten inlezen (nvidea host controller en nvdea raidcontroller,sys).
Daarna ging xp verder, alle bestanden werden geladen en daarna komt er (normaal even) een zwart scherm. Alleen bij mij blijft dat scherm hangen en daarna komt er een blauw scherm dat er een fout is opgetreden en de computer voor de veiligheid is uitgeschakeld.
Ik heb alle niet-essentiele hardware verwijderd, alleen het blijft.
-Kan dit optreden doordat ik via een usbhubje mijn toetsenbord en muis heb aangesloten?
Ik heb via Norton Ghost een image teruggezet (want xp lukte werkelijk niet) en dat doet ie wel. Hij valt dan niet uit.
Dus ik denk zelf dat er nog een driver nodig is, maar weet iemand welke driver dat kan zijn? (videokaart? raidcontroller? IDE-controller?(zit geen ideschijven in).?

Iemand een idee?:confused:

Groetjes,

TJ

ASUS heeft nog wel eens de gewoonte om een aantal noodzakelijke dingen automatisch te installeren, maar dat gaat dan alleen als je de originele ASUS mobo CD door windows automatisch laat starten. Dus auto detectie en autoplay voor CD's moet aan staan. Zou dat het kunnen zijn?

Hm, misschien was mijn verhaal niet duidelijk genoeg:p maar het gaat alleen over het probleem bij de installatie van xp. Die image is een oude versie, waarbij mijn computer nog heel traag is (stond heel veel programma's op die gefragmenteerd waren).
Dus ik wilde xp opnieuw installeren, maar dát lukt juist niet. Dan krijg ik bij de installatie bsod.
Ik kan voorlopig met het image nog wel verder, maar ik zou toch graag eens opnieuw installeren:thumb:

Een idee?

Up to date drivers

Hier kun je alles up to date downloaden wat je voor jouw moederbord nodig hebt(chipset is 't belangrijkste en als eerste installeren)
Kijk ook even bij de utilities.
Select product: Motherboard
Select series: AM2/AM2+/AM3
Select model: M2N X plus
en voilá de nieuwste drivers en bios staan tot je beschikking!
Persoonlijk zou ik de image laten staan in dit geval(heb je in ieder geval 'n werkende XP zonder BSOD) het OS opschonen en de nieuwste drivers/bios installeren.
Succes.

Laatst bewerkt:
Hm, misschien was mijn verhaal niet duidelijk genoeg:p maar het gaat alleen over het probleem bij de installatie van xp. Die image is een oude versie, waarbij mijn computer nog heel traag is (stond heel veel programma's op die gefragmenteerd waren).
Dus ik wilde xp opnieuw installeren, maar dát lukt juist niet. Dan krijg ik bij de installatie bsod.
Ik kan voorlopig met het image nog wel verder, maar ik zou toch graag eens opnieuw installeren:thumb:

Een idee?

Tot hoge ver komt de XP installatie precies? Komt ie nog wel aan het eerste menuscherm toe of zelfs dat niet?
Heeft u al eens geprobeerd om de PC vanaf een bootable CD te starten om te zien of dat so-wie-so lukt? bijv. met Bartpe http://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/handleiding_bartpe.html

Hoi,

Na het bestanden laden komt er normaal na paar seconden een menu.
Dan klik ik bijvoorbeeld C: system aan en die gooi ik via knop D en L weg.
Dan zet ik er via knop C een nieuwe partitie op en druk daarna op enter om op die schijf een nieuwe installatie te zetten. Daarna sluit de computer automatisch af en krijg je een paar tellen zwart scherm. Bij mij blijft hij op dat scherm hangen, zo een 4-5minuten en dan krijg ik het blauw scherm.
Ik heb daarna een paar keer geprobeerd, maar het lukte niet, dus nu heb ik via Norton Ghost een bootable backup cd gedraaid en staat mijn oude windows er weer op. Hardwarematig werkt alles dus, alleen bij de installatie krijg ik dan bsod. Ik denk een of andere driver die nodig is, maar ja welke? Normaal hoeft alleen de RAID apart geladen te worden via F6, maar bij mij dus nog meer drivers... alleen windows laat niet zien welke, of wat de fout is (eh.. microsoft?....:rolleyes: :p).
Of kan het aan nog iets anders liggen? Doe ik misschien iets verkeerd met laden van drivers?

Als Ghost op een al lege partitie de oude partitie kan terugzetten/wegschrijven dan is er kennelijk geen aparte driver nodig (of Ghost is veel slimmer dan Windows:) )
Bovendien zijn drivers voor RAID en AHCI pas nodig als de installatie al van start gegaan is (druk op F6 om de drivers iets later in het install proces te laden)
Het lijkt er wel op of een bepaalt deel van de installatie CD van Windows niet goed werkt. Start de PC eens met een CD waarmee de C-partitie geformatteerd kan worden, bijv. zoiets als Bartpe CD, en formateer de C: partitie. Daarna de PC starten met de Windows install CD en direct door gaan naar het installeren van Windows op de al geformateerde C-partitie.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan