Hallo,
Ik ben een computer aan het installeren (na een fatale crash door overhitte processor) maar krijg bij de installatie van xp blauw scherm.
Ik heb alles bekeken, hdd&memory test gedraaid, biosinstellingen terug etc.
Er zit 1 250GB Seagate sataschijf en een sata dvdcombi in.
Moederbord: Asus M2N-x plus.
Nu zag ik daar dat er een RAIDcontroller op zit.
Dus ik gezocht naar raiddrivers ervan, kan ze niet vinden.
Ik het cdtje met drivers van asus zelf bekeken en daar kom ik er heel wat tegen.
Ik naar mapje IDE gegaan en daar stond het mapje SATAraid bij.
Ik dat geopend en daar het mapje XP aangeklikt.
Die map gekopieerd (inhoud ervan) en op diskette gezet.
Ik bij de installatie van xp f6 gedrukt (2) drivers laten inlezen (nvidea host controller en nvdea raidcontroller,sys).
Daarna ging xp verder, alle bestanden werden geladen en daarna komt er (normaal even) een zwart scherm. Alleen bij mij blijft dat scherm hangen en daarna komt er een blauw scherm dat er een fout is opgetreden en de computer voor de veiligheid is uitgeschakeld.
Ik heb alle niet-essentiele hardware verwijderd, alleen het blijft.
-Kan dit optreden doordat ik via een usbhubje mijn toetsenbord en muis heb aangesloten?
Ik heb via Norton Ghost een image teruggezet (want xp lukte werkelijk niet) en dat doet ie wel. Hij valt dan niet uit.
Dus ik denk zelf dat er nog een driver nodig is, maar weet iemand welke driver dat kan zijn? (videokaart? raidcontroller? IDE-controller?(zit geen ideschijven in).?
Iemand een idee?
Groetjes,
TJ
Ik ben een computer aan het installeren (na een fatale crash door overhitte processor) maar krijg bij de installatie van xp blauw scherm.
Ik heb alles bekeken, hdd&memory test gedraaid, biosinstellingen terug etc.
Er zit 1 250GB Seagate sataschijf en een sata dvdcombi in.
Moederbord: Asus M2N-x plus.
Nu zag ik daar dat er een RAIDcontroller op zit.
Dus ik gezocht naar raiddrivers ervan, kan ze niet vinden.
Ik het cdtje met drivers van asus zelf bekeken en daar kom ik er heel wat tegen.
Ik naar mapje IDE gegaan en daar stond het mapje SATAraid bij.
Ik dat geopend en daar het mapje XP aangeklikt.
Die map gekopieerd (inhoud ervan) en op diskette gezet.
Ik bij de installatie van xp f6 gedrukt (2) drivers laten inlezen (nvidea host controller en nvdea raidcontroller,sys).
Daarna ging xp verder, alle bestanden werden geladen en daarna komt er (normaal even) een zwart scherm. Alleen bij mij blijft dat scherm hangen en daarna komt er een blauw scherm dat er een fout is opgetreden en de computer voor de veiligheid is uitgeschakeld.
Ik heb alle niet-essentiele hardware verwijderd, alleen het blijft.
-Kan dit optreden doordat ik via een usbhubje mijn toetsenbord en muis heb aangesloten?
Ik heb via Norton Ghost een image teruggezet (want xp lukte werkelijk niet) en dat doet ie wel. Hij valt dan niet uit.
Dus ik denk zelf dat er nog een driver nodig is, maar weet iemand welke driver dat kan zijn? (videokaart? raidcontroller? IDE-controller?(zit geen ideschijven in).?
Iemand een idee?

Groetjes,
TJ