Installatie XP werkt niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
6.682
Een vriend van mij krijgt de volgende foutmelding:

The following value in the .SIF file used by setup is corrupted or missing:
Value 0 on the line in section [SourceDiskFiles] with key "SP2 cab"
Setup cannot continu.To quit press F3.

Schijf is geheel geformatteerd in NTFS.

Wie weet wat deze foutmelding betekent en hoe los ik het op?


Alles wat hij mij verteld zet ik hier neer, ik ben er zelf niet bij.
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Geslipstreamde XP-SP2 -CD ?

Mogelijkheden:

CD-speler niet 100 %. Lensje reinigen vaak al genoeg.

CD beschadigd of vuil.

Geheugenfout.

In de eerste 2 gevallen kun je de 6 WinXP-SP2 floppy's downloaden en daarvan opstarten.

Of de XP-CD proberen te kopieeren naar de HDD en de set-up vandaar uitvoeren.

Succes,

Harry.
 
He, asvast bedantk voor de belangstelling op dee vraag.
Helaas hebben we dit alles al gedaan.

Ook met de 6 floppys wil het niet lukken.
Ik krijg geen foutmelding,het werkt gewoon niet..Op het scherm staat gewoon de tekst die je altijd ziet voor dat een OS start....

Weer geprobeerd:

setupdiskettes er in en deze werkten deze keer,geen foutmelding en kon gewoon alle zes afwerken.setup van XP werkt en tot mijn verbazing vindt die nog een oude windows installatie op een NTFS partitie op C,en dat terwijl ik met de win 98/me diskette die partitie had geformatteerd!!!!
Er werdt me de keus gegeven om die te repareren,gedaan,maar na een uur wachten met continu hd aktiviteit geloofde ik daar niet meer in.Dus maar weer opnieuw die 6 diskettes er in en C formatteren in NTFS.Gelukkig gaat dat dat heel wat vlugger dan op mijn oude puter! Daarna gekozen voor installatie van XP van af de XP professional CD en wat denk je?Krijg ik weer een foutmelding:
The following value in the .SIF file used by setup is corrupted or missing:
Value 0 on the line in section [SourceDiskFiles] with key "SP2 cab"
Setup cannot continu.To quit press F3.

Ik word gek!
 
Lijkt mij sterk dat je een NTFS partitie hebt geformateerd met een win98 flop.:)

Overigens geen antwoord gezien op de vraag van @Harrie Snor, of je een geslipsteamde XP cd gebruikt.

Op zoek dus naar een goede cd.
 
Ik had even duidelijker moeten zijn, een vriend van mij heeft dit probleem en ik probeer hem te helpen op afstand en hij verteld mij dit ook maar. En ja, dat van die opstartflop, ik snap je Lange Pier, maar ik ga ervan uit dat hij wel het goede verteld wat hij gedaan heeft.
Ik heb het even aangepast in mijn 1e bericht, dat het dus niet mijn probleem is en dat ik er niet bij ben.

Hij had ME erop, de schijf was fat32 en hij heeft hem geformatteerd naar NTFS, Ik ben er zelf niet bijgeweest hoe hij dat heeft gedaan.

En ja, het is een gestreamde cd met sp2 erbij.
Dus daar ligt het niet aan.
 
Laatst bewerkt:
Nou, daar ligt het dus wel aan, vandaar die foutmelding, dat ding is niet goed geslipstreamd.

Zoals ik al eerder zei, op zoek naar een goede cd, of de originele, kan er altijd weer een SP2 overheen.
 
Voor de zekerheid heb ik hem nu een goede gestreamde cd opgestuurd, die heeft het keurig gedaan op 2 pc's van mijzelf.
Dus weet ik zeker dat deze cd het moet doen.
We gaan het horen!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan