Installatie XP.

Status
Niet open voor verdere reacties.

TorukMakto

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2002
Heb M.E vervangen door XP ( nieuwe installatie). Na de installatie klik ik config-software aan, en zie geen software geinstallerd staan. Nou klik ik per toeval de map Program Files aan, en wat zie ik.... bijna alle geinstalleerde software onderdelen van ME! Was net alles aan het downloaden ( 1 progje) ben toen gestopt. Mijn vraag aan jullie is hoe dit mogelijk is. Heb geen Upgrade gedaan, maar het Fat 32 geconverteerd naar NTFS en vervolgens de nieuwe xp geinstalleerd.
Bij voorbaat dank Lei Slaats.

Heb geen Upgrade gedaan, maar het Fat 32 geconverteerd naar NTFS en vervolgens de nieuwe xp geinstalleerd.
Geconverteerd? (Ik wist niet eens dat dat mogelijk was, d8 dat alleen formatteren kon, maar dat terzijde) Als dit waar is, dan heb je dus je FAT32 veranderd naar NTFS ZONDER te formatteren. conclusie, alle bestanden zIjn behouden en XP is over ME heen geïnstalleerd. Dus dat alles van ME er nog staat is niet zo raar dan.
Heb je er geen Dualboot van gemaakt? Als alleen XP er nog op staat, kan je de bestanden verwijderen die van ME waren aangezien ze niet in het register staan geregistreerd (Wat gebeurt bij de installatie van een programma, maar dat was dan dus het register van ME).

Kortom als je alleen nog XP op kan starten, kan je alles wat je niet in X heb geinstalleerd en nog wel op de schijf staat eraf gooien. (Kijk wel uit dat je geen zooi van XP eraf gooit)

Converteren.

Heb bij de installatieprocedure gekozen voor "nieuwe installatie" en geen Upgrade. Heb tevens daarna gekozen om FAT 32 te converteren naar NTFS. Mijn H.D is 40 GB. Dus waarom dan nog Fat 32? Ik denk wel dat het hem zit in het con/formateren. Bij converteren gaan geen gegevens verloren. Toch wordt windows opnieuw geinstalleerd! Toch had ik het idee dat windows volkomen kaal werdt geinstalleerd. Als ik niet toevallig in de map Program Files had gekeken had ik waarschijnlijk alles voor niks gedownload.
Bedankt voor je Reactie Viperrr.

Laatst bewerkt:
Geen dank,
even een waarschuwing, NTFS is heel leuk en snel enzo, maar DOS ondersteund het niet. De kans dat je fouten op je NTFS drive heb is klein, maar als je ze hebt zit je diep in de poep. Vooral als het je primaire partitie is. Want dan kan je em niet in DOS formatteren...

Als je WinXP installeert op een partitie zonder te formatteren (of de partitie opnieuw aan te maken), dan installeert WinXP eenvoudig in een nieuwe map, waarschijnlijk in dit geval dus Windows.0 zonder de oude data te verwijderen. In principe staat je oude WinME dus nog gewoon compleet op de schijf, alleen kun je het niet meer starten.
Ik zou je aanraden om nogmaals te installeren, maar nu de partitie verwijderen, opnieuw aanmaken (je kunt ook dan voor NTFS kiezen) en volledig schoon te installeren. Anders moet je alles nalopen op restanten van je vorige installatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan